عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

"خائن کشی" پر فروش ترین فیلم روز نخست جشنواره فجر گلستان شد

ایرنا نوشت: رئیس اداره سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: فیلم سینمایی خائن کشی ساخته مسعود کیمیایی در روز نخست جشنواره پر فروش‌ترین فیلم سینمایی جشنواره فجر گرگان شد.

مریم رحمانی پور اظهارداشت: فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در سینماهای عصر جدید و کاپری با استقبال تماشاگران مواجه بود؛ چنانکه موقع نمایش فیلم سینمایی"خائن کشی" گنجایش سالن‌های نمایشی پردیس سینمایی تکمیل شد.

وی تصریح کرد: طبق آمار فروش بلیط‌های فیلم‌های سینمایی عصر جدید و کاپری گرگان، پرفروش‌ترین فیلم سینمایی  روز نخست  فیلم سینمایی " خائن کشی" ساخته کیمیایی با فروش ۲۹۵ بلیط در راس فروش این روز قرار گرفت و  فیلم" ضد" به کارگردانی امیرعباس ربیعی کم استقبال‌ترین فیلم  این روز جشنواره فیلم فحر شناخته شد.

 

صد روزگی شهردار و دریغ از یک برنامه/ شورا و شهروندان رضایت ندارند

مهر نوشت: شهروندان گرگان بر این اعتقاد هستند که شهردار جدید در ۱۰۰ روز نخست کاری خود علاوه بر آنکه نتوانست چاره‌ای برای پروژه‌های نیمه تمام بیندیشد در ارائه یک برنامه مدیریت شهری هم ناکام ماند.

حدود ۱۰۰ روز از آغاز به کار سیزدهمین شهردار گرگان پس از انقلاب می‌گذرد؛ اعضای شورای ششم گرگان پس از سه ماه فعالیت بالاخره بر روی محمدرضا سبطی به عنوان شهردار گرگان به تعامل و جمع‌بندی رسیدند و عضو دوره چهارم پارلمان شهری به کرسی شهرداری گرگان تکیه زد.

برخلاف وعده‌های متعدد شهردار و شورای شهر در ۱۰۰ روز گذشته اتفاق مشهودی در شهر رخ نداده و استمرار نهضت آسفالت که در دوره سرپرستی «مجید سعیدی» آغا شده بود از مهم‌ترین رویکردهای اجرایی شهرداری گرگان درسه ماه اخیر بوده است.

 

۵ هزار ساخت و ساز غیرمجاز در روستای «زیارت» گرگان

فارس نوشت: دادستان مرکز استان گلستان از ساخت و ساز غیرمجاز ۵ هزار مورد در روستای «زیارت» شهرستان گرگان خبر داد.

محمود اسپانلو دادستان مرکز استان گلستان اظهار کرد: تاکنون متاسفانه ۵ هزار ساخت و ساز غیرمجاز در روستای «زیارت» شهرستان گرگان انجام گرفته است که خارج از بافت روستا شکل گرفت.

وی گفت: متاسفانه سازمان جهاد کشاورزی گلستان در زمینه تامین امکانات کاملا امور اراضی استان را خلع سلاح کرده است و بنده معتقد هستم تنها وظیفه سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان توزیع کود و سم نیست بلکه وظیفه مهم حفاظت از اراضی ملی را نیز برعهده دارد.

 

تسهیلات ایجاد ۷ هکتار گلخانه در گلستان ۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرد

ایرنا نوشت: مدیر شعب بانک کشاورزی گلستان گفت: تسهیلات پرداختی ۱۰ ماهه این بانک به ۵۲ متقاضی هفت هکتار گلخانه در این استان ۱۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

وحید صیادی مقدار تسهیلات ارایه شده در این مدت را یک هزار و ۳۴۷ میلیارد ریال و مدت مشابه سال گذشته را  ۶۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود : پرداخت تسهیلات برای ایجاد گلخانه به متقاضیان در این استان با هدف مدیریت منابع آبی و رونق تولید در راستای سیاست های جهادکشاورزی جزو اولویت اصلی این مدیریت است.

 

۳ برابر شدن تعداد بستری های کرونایی در گلستان/ ۳ شهر قرمز شد

مهر نوشت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی از سه برابر شدن تعداد بستری های کرونایی در استان خبرداد و گفت: سه شهر گلستان در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند.

عبدالرضا فاضل پیش از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در حال حاضر ۳۷۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که این تعداد سه برابر قبل از اوج گیری کرونا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: از این تعداد ۵۳ نفر در آی سی یو بستری بوده و ۲۴ نفر هم به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

 

رشد ۱۶ برابری جاده‌های روستایی، برگ‌زرین خدمات انقلاب در گلستان

ایرنا نوشت: وجود راه‌ها و جاده‌های امن و مناسب یکی از مهمترین زیرساخت‌های توسعه هر منطقه به حساب می‌آید، گلستان تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۲۴۷ کیلومتر راه روستایی داشت که این نیاز اساسی روستاییان طی ۴۳ سال گذشته ۱۶ برابر شده است.

از گذشته های دور تاکنون محور اقتصاد گلستان با هزاران هکتار زمین حاصلخیز و مرغوب بر پایه کشاورزی استوار شده و بر این اساس دستگاه‌های اجرایی استان توسعه منطقه را بر پایه رشد شاخص‌های روستایی بنا نهادند و با سلسله اقدامات عمرانی پس از پیروزی انقلاب تاکنون سطح برخورداری روستاییان این استان شمالی از جاده به ۹۸.۸ درصد افزایش یافت.

 

تقدیم هدیه رهبر معظم انقلاب به قهرمان گنبدی/ تقدیر رهبر فرزانه انقلاب از مبین نعمتی

ایسنا نوشت: هدیه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به قهرمان گنبدی پارالمپیک به نیابت از ایشان توسط نماینده ولی فقیه در گلستان به مبین نعمتی اعطا شد.

چندی پیش بود که قهرمانان ورزشی المپیک و پارالمپیک کشورمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرده و در فضایی صمیمی و دوستانه در حضور مدیران ارشد ورزش کشور نسبت به بیان دغدغه های خود پرداخته مورد تفقد و مهربانی ایشان قرار گرفتند.

پس از این دیدار بود که دفتر مقام‌معظم رهبری با تهیه هدایای ویژه ای از سوی ایشان از تصمیم ولی امر مسلمین جهان برای تقدیر از این ورزشکاران به عنوان سفیران امید و افتخار در کشور خبر داد.

 

تخصیص ۵هزار تُن نهاده دامی به گلستان

صدا و سیما نوشت: معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی گلستان از تخصیص حدود پنج هزار تُن نهاده دامی به این استان در سامانه بازارگاه خبر داد.

رحمت اله سمیعی گفت: نیاز استان گلستان به نهاده دامی ماهانه ۳۰هزار تُن است و به محض تخصیص سهمیه استان، در سامانه بازارگاه بارگزاری و بین بهره برداران تقسیم می‌شود.تخصیص ۵هزار تُن نهاده دامی به گلستان

وی با اشاره به اینکه تاخیر در توزیع به سبب وارداتی بودن نهاده دامی دور از انتظار نیست، اظهار امیدواری کرد: با تمهیداتی که اندیشیده شده وضعیت بهتر می‌شود.

 

چینی‌ها ۵۰ هزار میلیارد ریال در برق گلستان و مازندران سرمایه‌گذاری می‌کنند

ایرنا نوشت: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان از انعقاد قرارداد با یک شرکت چینی برای اجرای ۳۸ پروژه حوزه صنعت برق ۲ استان با فاینانس پیش‌بینی شده به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال (معادل ۲۴۰ میلیون دلار) خبر داد.

حسین افضلی در حاشیه افتتاح پست ساده و فوق توزیع دهستان "آق‌آباد" بخش مرکزی گنبدکاووس اظهار داشت: با این حجم سرمایه‌گذاری که ۲۳ هزار میلیارد ریال آن در گلستان خواهد بود، مشکلات فوق توزیع برق این ۲ استان به طور کامل برطرف خواهد شد.

وی افزود: شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان در دهه فجر امسال در گلستان ۹ پروژه که بیشتر افزایش ظرفیت ایستگاه‌های برق و خطوط انتقال است را با هزینه هزار و ۳۳۹ میلیارد ریال افتتاح می‌کند.

 

فروش بذرغیر تجاری و بیش از نیاز عامل ضرر سیب زمینی کاران گلستان

مهر نوشت: رییس جهاد کشاورزی گلستان گفت: فروش بذرهای غیر تجاری و بیش از نیاز استان، توسط برخی سودجویان، باعث کاهش شدید قیمت سیب زمینی و ضرر کشاورزان می شود.

مختار مهاجر اظهار کرد: سیب زمینی استان گلستان به مدت ۴۵ روز در فاصله بین کشت پاییزه و بهاره نیاز سیب زمینی کشور را تامین می‌کند.

رییس جهاد کشاورزی گلستان افزود: نیاز کشور به ۱۲۰ هزار تن سیب زمینی است و این مقدار با زیر کشت بردن چهار هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار هکتار تامین می‌شود ولی متاسفانه در برخی سال‌ها شاهد این هستیم که تا هفت هزار هکتار از زمین‌های استان زیر کشت سیب زمینی می‌رود و این مساله باعث ضرر و زیان کشاورزان می‌شود.

 

اشرار با کسی شوخی ندارند!

مهر نوشت: شهادت مأمور انتظامی در حمله اراذل و اوباش نشان داد که مسئولان باید زاویه نگاه خود در قبال مجرمان را عوض کرده و با تغییر قوانین و اعمال جرایم سفت و سخت، جلوی تکرار آن را بگیرند.

هفته گذشته خبر هولناک حمله اراذل و اوباش به مأموران نیروی انتظامی و شهادت سرهنگ دوم «علی اکبر رنجبر» احساسات عمومی جامعه را جریحه دارد کرد و زنگ به خطر افتادن جایگاه و شأن پلیس را برای چندمین بار به صدا در آورد.

 

855 اثر به دبیرخانه هفتمین جشنواره ابوذر استان گلستان ارسال شد

تسنیم نوشت: رئیس بسیج رسانه گلستان از ارسال ۸۵۵ اثر به دبیرخانه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان خبر داد.

محمدمهدی تجری اظهار داشت: هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گلستان امسال با محوریت بسیج رسانه استان و با رویکرد تحقق شعار سال و دولت اسلامی برگزار می‌شود.

وی گفت: با اعلام دبیرخانه جشنواره و  با پایان مهلت ارسال هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گلستان,  تعداد 356 اثر در بخش مکتوب و 107 اثر در بخش چند رسانه‌ای این رویداد از سوی  شرکت کنندگان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

 

کارخانه در گلستان به چرخه تولید بازگشتند/ مهلت یکساله برای تکمیل پروژه موج‌های آبی گنبدکاووس

فارس نوشت: رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد هشت کارخانه با حمایت مستقیم دادگستری به چرخه تولید بازگشتند.

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۸ کارخانه با حمایت مستقیم دادگستری به چرخه تولید بازگشتند.

وی گفت: با بازگشایی ۸ کارخانه در گلستان و احیای این کارخانه‌ها بالغ بر ۵۰۰ نفر به محل کارشان برگشتند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار