ساختمان اداره پزشکی قانونی شهرستان آزادشهر در هفتمین روز دهه مبارک فجر به‌ صورت متمرکز با پروژه‌های پزشکی قانونی کشور و ارتباط ویدئو کنفرانسی رییس این سازمان با حضور مدیرکل پزشکی قانونی گلستان و برخی مدیران قضایی و اجرایی منطقه شرق استان افتتاح شد.

ساختمان پزشکی قانونی آزادشهر افتتاح شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، مدیرکل پزشکی قانونی گلستان روز دوشنبه در این مراسم گفت: برای عملیات اجرایی ساختمان پزشکی قانونی آزادشهر که در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع و با زیربنای ۱۶۰ مترمربع ساخته شده، مبلغ ۳۴ میلیارد ریال از اعتبارات ملی سازمان پزشکی قانونی کشور هزینه شده است.

حسین زارعی افزود: با احداث ساختمان پزشکی قانونی آزادشهر که در حوزه معاینات بالینی به مراجعه کنندگان از این شهرستان و شهرستان رامیان خدمات خواهد داد، تعداد مراکز پزشکی قانونی گلستان به هشت مرکز افزایش یافت.

وی اضافه کرد: پزشکی قانونی گلستان به لحاظ تعداد مراکز، نیروی انسانی متخصص و اعتبارات کمبودهایی دارد و به همین جهت پوشش خدمات آن به‌صورت منطقه‌ای انجام می‌شود.

زارعی ادامه داد: اکنون بیشترین مراجعان به مراکز پزشکی قانونی گلستان مربوط به معاینات سرپایی‌ها، تصادفی‌ها، نزاع‌ها و موارد خاص، سلامت روان و معاینات تخصصی که توسط مراجع قضایی ارجاع می‌شود، می‌باشد.

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان گفت: عمده فعالیت این نهاد در چهار بخش "معاینات، تشریح، کمیسیون، آزمایشگاه" است که فقط در گرگان این خدمات کامل به‌صورت انجام و در سایر مراکز  یک یا چند فعالیت آن ارائه می‌شود. 

وی افزود: براساس آنچه که از مرگ و میرها به مراکز پزشکی قانونی گلستان ارجاع می‌شود، بالاترین علل مرگ و میر در استان مربوط به تروماها و تصادفات رانندگی است. 

زارعی اضافه کرد: پزشکی قانونی گلستان در چند سال اخیر سه مرکز در کلاله، گنبدکاووس و آزادشهر افتتاح کرد و برای سال آینده در هفته قوه قضاییه اداره پزشکی قانونی گرگان و اداره کل و تا پایان سال ساختمان کردکوی را آماده افتتاح خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، در مراسم امروز ۱۱ پروژه پزشکی قانونی در ۹ استان کشور به‌صورت متمرکز و ویدئو کنفرانس توسط "عباس مسجدی آرانی" رییس سازمان پزشکی قانونی افتتاح شد.

استان گلستان ۱.۹ میلون نفر جمعیت دارد که در ۱۴ شهرستان و در گستره تقریبی ۲۱ هزار کیلومتر مربع سکونت دارند.

۲ شهرستان آزادشهر و رامیان حدود ۱۸۰ هزار نفر جمعیت دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار