نماینده ولی فقیه در گلستان:

آیت الله نورمفیدی گفت: امام خمینی (ره) هم صاحب علم و معرفت و هم در مقام عبودیت و بندگی خدا به مراحل عالیه ای رسیده بود که این محصول حوزه علمیه بود.

امام خمینی (ره) تربیت یافته حوزه علمیه بود/ روح و جان انسان ها از سوی علمای حوزه های علمیه ترمیم می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، آیت الله«سیدکاظم نورمفیدی» در دیدار با طلاب نخبه حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان با تبریک و گرامیداشت دهه مبارک فجر و با اشاره به شخصیت امام(ره)، گفت: حضرت امام (ره) یک شخصیتی بود که هم از نظر علم به درجات عالیه عام و معرفت رسیده بود و هم از نظر معنویت بنده خدا بود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به مانوس بودن با امام خمینی (ره) در سال های ٣۶، افزود: در این ایامی که کنار امام بودم چیزی مشاهده نکردیم که خلاف آن باشد، امام (ره) بنده خالص خدا بود.

 

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) هم صاحب علم و معرفت و هم در مقام عبودیت و بندگی خدا به مراحل عالیه ای رسیده بود که این محصول حوزه بود.

 

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: حوزه های علمیه نمونه ای از وجود چنین شخصیت هایی است که از حوزه به این درجه رسیده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: نهضت‌هایی که در تاریخ ایران به وجود آمده، همیشه یک روحانی برجسته و حوزوی در میدان بوده است؛ بنابراین خود این دلیل بر اهمیت جایگاه حوزه است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان خطاب به طلاب حاضر در جلسه گفت: به کاری که دارید انجام می دهید و راهی که وارد شده اید و درس هایی که می خوانید و توجه به به اعتقادات و مناجات با خدا و شب ها و سحرها برایتان مهم باشد.

 

وی افزود: خداوند حضرت امام را برای نجات این ملت فرستاد و امام وارد میدان شد و هیچ مشکلی هم امام را از میدان به در نکرد.

 

آیت الله نورمفیدی گفت: امام راحل مسئولیت بسیار مهمی برعهده داشت و خداوند به وسیله حضرت امام(ره) این ملت را از زیر بار ظلم ظالمان استکبار، استعمار و قلدورهای جهانی نجات داد و همچون حضرت موسی که بنی اسراییل را نجات داد، امام هم ایستاد و به نتیجه رسید.

 

وی با بیان اینکه امام (ره) محصول حوزه است، به طلاب جوان حاضر در جلسه تاکید کرد: آن شخصیت و جایگاهی که می تواند تا این حد تاثیرگذار باشد مربوط به حوزه است، قدر حوزه، کارتان و تحصیلتان را بدانید، هر کدام از شماها می توانید در آینده یک امام شوید.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: خودتان بخواهید و تلاش کنید و در تمام شبانه روز جدیت داشته باشید، در روز درس و شب هم بندگی خدا کنید، توفیق از آنجا شروع می شود.

 

وی با بیان اینکه درس های فقه و اصول در حوزه مثل سایر دروس دانشگاه های دیگر است، افزود: تنها علم موثر نیست، آن چیزی که نفس شما را موثر قرار می دهد رابطه شما با خداوند متعال است و آن هم شب ها است.

 

آیت الله نورمفیدی گفت: برای اینکه شما طلاب همچون امام (ره) و حضرت موسی شوید، بشریت و انسان ها را نجات دهید و دستشان را بگیرید، باید هم اهل روز، درس و مطالعه و مباحثه و هم اهل شب باشید.


وی با بیان اینکه طلاب کار خودشان را سبک حساب نکنند بلکه کار خیلی مهمی است، افزود: شما طلاب در حوزه های علمیه هم با دین خدا آشنا می شوید و هم معارف دینی، قرآن، تفسیر و غیره را فرا می گیرید.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: جایگاه حوزه های علمیه بسیار مهم است و یک عالم برجسته روح و جان انسان ها را ترمیم می کند.

 

وی با بیان اینکه علم طلبه ها با جاهای دیگر فرق می کند، افزود: یک جراح قلب خدا رو که هم نشناسد کارش را انجام می دهد و در علم طلبه ها وحوزه ها بدون معنویت نمی شود، باید اخلاق، دین و رفتار مردم هم مورد توجه باشد.

 

آیت الله نورمفیدی بار دیگر خطاب به طلاب تاکید کرد: قدر حوزه را بدانید، بدانید که چه کار مهمی دارید اینجا انجام می دهید؛ هیچ وقت نا امید هم و مایوس نشوید، مسئولیت بزرگی را هم که قبول کردید برای رضای خدا باشد، شاکر نعمت های خدا باشید.

 

وی در پایان اظهارامیدواری کرد: خداوند به همه شما توفیق دهد تا برای آینده جهان اسلام مفید باشید و همیشه هم امیدوار باشید که به آن درجه هم خواهد رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار