مدیرکل هواشناسی گلستان از ورود سامانه جدید به استان و بارش برف و باران خبرداد و گفت: در پایان هفته هم شاهد هوای خشک و سرد خواهیم بود.

بارش برف و باران در گلستان/ هوای خشک و سرد در پایان هفته

به گزارش گلستان ۲۴؛ نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فعالیت موج بارشی در روز گذشته (شنبه) بارش‌های قابل ملاحظه‌ای نداشته و بین دو الی پنج میلی متر بارش در نقاط میان دشت و جنوب شرق ایجاد کرد.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: با عبور این موج از شامگاه شنبه، جو آرام شده ولی از امروز (یکشنبه) موج دیگری از سمت غرب وارد استان خواهد شد و انتظار داریم از شامگاه یکشنبه بارش‌ها آغاز و تا ظهر دوشنبه به تناوب ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: مدل‌ها نشان می‌دهند که این سامانه در نواحی شرقی و میانی بارش‌ها مؤثر و در نواحی کوهپایه بارش‌های خوبی را ایجاد خواهد کرد.

داداشی گفت: از ظهر دوشنبه، این سامانه از استان عبور خواهد کرد و طی این مدت با توجه به ریزش برف در نواحی کوهستانی و مه غلیظ امکان اختلال در تردد جاده‌ای دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گلستان اضافه کرد: از روز دوشنبه تا آخر هفته هرچند که ریزش باران را نخواهیم داشت اما به علت تقویت جریانات شمالی و خشک و سرد انتظار داریم با توجه به رطوبت منطقه همچنان ابرناکی و مه غلیظ را شاهد باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار