به مناسبت ولادت امیرالمومنین (ع)؛

خطیب جمعه انبارالوم نیز می گوید: تقوا و اخلاق یعنی امیر المومنین(ع)، هر کجا اسلام درخطر بود حضرت امیرالمؤمنین پیش قدم بود.

امام علی (ع) در برابر خطرهای پشروی اسلام پیش قدم بود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ امروز در دنیایی زندگی می کنیم که با توجه به پیشرفت هایی که هر روز دارد، ولی آن چه که از آن غفلت می کند و به آن توجه نمی شود، ویژگی هایی است که انسان را به رشد و تعالی می رساند و آن توجه به سیره ائمه اطهار(ع) است.

عمل به دستوراتی است که ایشان برای زندگی بهتر و رسیدن به نور و حقیقت عالم برای ما قرار داده اند امروز بیش از گذشته بررسی، مطالعه، یادگیری و یاددهی سیره ائمه معصوم(ع) به خصوص امام علی (ع) احساس می شود و باید بازخوانی و ترویج شود.

نهج‌البلاغه کتابی شامل خطبه‌ها، نامه‌ها و جملات کوتاه حکیمانه امام علی (ع) است، که یکی از مهمترین منبع شناخت اسلام و ارزش‌های دینی است. سید رضی که به عنوان یکی از عالمان بزرگ شیعی شناخته شده است در اواخر قرن چهارم هجری این مجموعه را جمع‌آوری کرده است.

معیار انتخاب سخنان امام علی (ع) در این کتاب فصاحت و بلاغت است. به همین دلیل کتاب نهج‌البلاغه، به معنای «راه و طریق آشکار بلاغت» نامیده شده است.

زندگی حضرت امیرالمومنین (ع) می تواند برای همه بشریت یک الگو باشد، یکی از اصول سیاست‌های حضرت علی علیه السلام این بود که در اوج قدرت، ارزش‌های اخلاقی را فراموش نمی‌کرد و امام فردی نبود که تسلیم احساسات دور از منطق شود.

حجت الاسلام جلیل دماوندی، خطیب جمعه انبارالوم نیز می گوید: تقوا و اخلاق یعنی امیر المومنین(ع)، هر کجا اسلام درخطر بود حضرت امیرالمؤمنین پیش قدم بود

وی ابراز داشت: سبقت امیر المومنین در اسلام مثال زدنی است و از لیله المبیت این رامی فهمیم که اگر امروز سید و رهبر ما جانش در خطر باشد باید پیش قدم باشیم.

حجت الاسلام علی محمد بیات  در این باره می گوید:با تقوا درهای برکت و رحمت الهی به سوی مردم گشوده می‌شود ولادت با سعادت امیر مؤمنان حضرت علی(ع) را تبریک عرض می کنم پیامبر اسلام(ص) می فرمایند: من و علی از یک درخت آفریده شده ایم خون و گوشت علی ، خون و گوشت من است
 

حجت الاسلام بیات در ادامه گفت: پدر و مادر حضرت علی(ع) ویژگی های بارز معنوی زیادی داشتند و خداوند حضرت علی(را به عنوان هدیه بزرگ به ایشان عطا فرموده است

خطیب جمعه خان ببین افزود: امام و مولای ما در خانه خدا متولد شد و هاتفی به فاطمه بنت اسد ندا داد که این مولود را علی بنامید‌، و اسم حضرت علی علیه السلام از اسم خدای علی اعلاء گرفته شده است.

امام جمعه خان ببین بیان کرد: بهشت گوارای دوستداران علی علیه السلام باد، راه مستقیم صراط علی بن ابیطالب علیه السلام است. در دریای بیکران حضرت علی علیه السلام غواصی کنید این دُرّ گرانبها را پیدا کنیم و از ایشان اطاعت و پیروی کنیم، که پیروان آن حضرت از رستگاران خواهند بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار