مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان گفت: همزمان با دهه فجر، 102 پروژه توزیع برق این استان با اعتباری بالغ بر هزار و 645 میلیارد ریال افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

102 پروژه توزیع برق استان گلستان افتتاح و کلنگ‌زنی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، "علی اکبر نصیری" با بیان اینکه 53 هزار و 118 خانوار با افتتاح و کلنگ‌زنی این پروژه‌ها از نعمت برق مطمئن و پایدار بهره‌مند شدند، اظهار داشت: اعتبار طرح‌های افتتاح شده ۶۱۰ میلیارد ریال و اعتبار پیش بینی شده برای پروژه‌های در دست اجرا، هزار و ۳۰ میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: توسعه و احداث شبکه برق شهری و روستایی، تبدیل شبکه‌های سیمی به کابل خودنگهدار، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه روستایی و شهری، برق‌رسانی به روستاهای فاقد برق، ایجاد قدرت مانور، کاهش تلفات، تعویض کنتورهای مکانیکی به دیجیتالی، توسعه فیدر، بهسازی شبکه روستایی و رفع حریم شبکه از جمله این پروژه‌ها است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان به یکی از پروژه‌های شاخص این شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: پست ساده فوق توزیع با ظرفیت ۱۵ مگاوات آمپر در روستای "تکه لر" دهستان آق آباد با هزینه ۱۷۱ میلیارد ریال احداث شد، که این پروژه ضعف ولتاژ برق اهالی ۱۲ روستا با جمعیت ۲۰ هزار نفر را برطرف می‌کند.
وی ادامه داد: همچنین با ساخت نیروگاه پنج مگاواتی هوتن در بخش داشلی برون گنبد کاووس مشکل ضعف ولتاژ برق پنج تا ۶ هزار خانوار مناطق مرزی این شهرستان برطرف خواهد شد.
نصیری با بیان اینکه هم اکنون تمام شهرها و روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان گلستان از روشنایی دائمی برق برخوردار هستند افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد مشترکان برق استان ۸۲ هزار و ۳۷۶ اشتراک بود که با رشد نه و نیم برابری این تعداد هم اکنون به ۷۸۵ هزار و ۴۱۴ مشترک رسیده است.
وی بیان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی طول شبکه برق فشار ضعیف و متوسط در گلستان به ترتیب هزار و ۳۹۵ و هزار و ۲۶۴ کیلومتر بود که در طول ۴۳ سال گذشته بیش از ۱۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر به طول این شبکه‌ها اضافه شده است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان خاطر نشان کرد: تعداد دستگاه‌های ترانس شبکه توزیع برق گلستان با رشد حدود ۱۶ برابری از هزار و ۳۴۵ مورد تا قبل از انقلاب به ۲۰ هزار و ۷۰۹ مورد در سال‌جاری رسیده است.
وی تعداد چاه‌های برقدار استان تا قبل از انقلاب را ۱۹۰ حلقه بیان کرد و گفت: هم اکنون ۶ هزار و ۶۹۴ حلقه از چاه‌های کشاورزی استان برقدار است.
نصیری اظهار داشت: جهت حل مشکل ضعف ولتاژ در روستاها، از سال ۹۷ تاکنون ۴۸۲ کیلومتر پروژه اصلاح و بهسازی شبکه برق در استان اجرا شده و همچنین قرار است سالانه هزار و ۳۰۰ کیلومتر از شبکه برق این استان اصلاح و بهسازی ‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار