رئیس مرکز اسلامی گلستان با بیان‌ اینکه تفکر و تدبر لازمه عمل به دستورات قرآن است، تصریح کرد: امروز لازم است با تفکر و تدبر در قرآن کریم نسخه‌های شفابخش آن را برای زندگی و سعادت استخراج کنیم.

تفکر و تدبر لازمه عمل به دستورات قرآن است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط خبری مرکز اسلامی گلستان، حجت‌الاسلام نورعلی دیلم، رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان در مرحله‌نهایی اولین ‌مهرواره قرآنی طاها که روز گذشته ۲۳ بهمن‌ماه در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل ویژه فرزندان پسر روحانیون اهل‌سنت که در سالن وفاق مرکز اسلامی گلستان برگزار شد، گفت: امروز لازم است با تفکر و تدبر در قرآن‌کریم نسخه‌های شفابخش آن را برای زندگی و سعادت استخراج کنیم.

وی با بیان اینکه، مباحث قرآنی ارزشمند است و باید خروجی داشته باشد، افزود: روخوانی و روان‌خوانی و حفظ قرآن کریم مقدمه ورود به اجرایی کردن دستورات قرآن در زندگی و جامعه است و طوری نباشد فقط در این راه بمانیم و فقط بگوییم حافظ قرآن هستیم و توجه به محتوی و مفاهیم نداشته باشیم.

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: خواندن و تلاوت قرآن همراه با فهمیدن آن برای درس زندگی است و از دل قرآن نسخه‌های شفابخش آن را برای زندگی و سعادت استخراج کنیم.

حجت‌الاسلام دیلم، تجلی نورانیت قرآن را به برکت انقلاب عنوان کرد و افزود: همه حرکت امام راحل(ره) در انقلاب برای حاکمیت قرآن‌ و اسلام بود‌ تا نورانیت قرآن ‌مساجد، مدارس‌دینی، دارالقرآن‌ها، مکتب‌خانه‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس، ادارات و منازل را در برگیرد و حاکم شود.

حجت‌الاسلام دیلم با بیان اینکه، همه مسلمانان دوست دارند درون جامعه‌ای باشند که احکام قرآنی و سنت پیامبر(ص) به خوبی و به زیبایی ترویج پیدا کند، تصریح کرد: این مهم خواسته هر متدین خداپرست و مؤمنی است و تمام حرکات، نگاه و مبانی امام راحل نیز قرآنی بود.

رئیس مرکز‌ اسلامی‌ گلستان گفت: اگر‌ امام ‌راحل(ره) از استقلال صحبت کرد، قرآن می‌فرماید که کافرین بر مسلمین حق ندارند حاکم شوند، اگر امام فرمود نباید با اسرائیل دوست باشیم، قرآن فرموده است که «ای افرادی که ایمان آورده‌اید دشمنان خدا و دشمنان دین را به عنوان اولیا خود قرار ندهید». اگر امروز با یهود و صهیونیسم و اسرائیل مقابله داریم، به‌خاطر این است که قرآن فرموده شدیدترین دشمنان مسلمانان، یهودیان هستند.

حجت‌الاسلام دیلم افزود: اگر امام راحل(ره) وحدت شیعه و سنی را مطرح کرد، به خاطر این بود که از قرآن یاد گرفت که قرار است امت واحده باشیم. پس تمام نگاه، هدف، کلام و راه امام راحل(ره) فقط و فقط برای اعتلای قرآن و اسلام بود و همیشه در کلامش می‌گفتند اسلام در خطر است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان گفت: انقلاب امام راحل مانند کاری بود که امام حسین(ع) انجام داد، وقتی دید که احکام و سنت الهی در جامعه تعطیل و بدعت‌ها و باطل‌ها در جامعه زیاد شده بودند، دست به قیام زد. همانطور که پیامبر‌(ص) مشکلات و سختی‌های فراوانی پشت سرگذاشت.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با بیان اینکه در طول تاریخ مبارزه و مقابله حق علیه باطل همیشه دوران بوده است و ادامه خواهد داشت و خدا بشارت داده است که پیروزی نهایی از آن حزب خدا و مستضعفین است، افزود: قبل از انقلاب نه قرآن بود و نه مراکز قرآنی و نه دارالقرآن و هر جا مظهر دینی را می دیدند مسخره می‌کردند و دین را افیون می‌دانستند. امروز باید شکرگذار باشیم که در عصر حاضر این حکومت الهی و قرآنی را لمس می‌کنیم و همه مراکز قرآنی ما مشغول فعالیت هستند. باید شکرگذار باشیم. اگر شکرگذار باشیم مورد عنایت خداوند قرار می‌گیریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار