رییس اداره شیلات گنبدکاووس و مینودشت از پیش‌بینی تولید و برداشت ۹ هزار تن انواع ماهیان گرمابی پرورشی امسال در این ۲ شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای فصل صید تاکنون بالغ بر ۶۰ درصد این پیش‌بینی محقق شد.

امسال ۹ هزار تن ماهی گرمابی در گنبدکاووس و مینودشت تولید می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامحسن قزاق روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون در ۲ شهرستان گنبدکاووس و مینودشت حدود ۲۰۰ مزرعه، آب بندان و استخر  ۲ منظوره پرورش ماهی گرمابی از چهار گونه "فیتوفاک، کپور، آمور و بیگ‌هد" به مساحت ۲ هزار هکتار فعال است.

 وی افزود: در این مزارع پرورش ماهی افزون بر ۲ هزار نفر مشغول فعالیت هستند ضمن اینکه بخش زیادی از ماهیان تولیدی منطقه به استان های دیگر ارسال می‌شود.

قزاق اضافه کرد: در سال های پرآب، گنبدکاووس به تنهایی با تولید سالانه ۱۰ هزار تن ماهیان گرمابی، رتبه نخست تولید این گونه از ماهیان را در استان گلستان دارد.

رئیس اداره شیلات گنبدکاووس و مینودشت ادامه داد: فصل برداشت ماهیان گرمابی در منطقه از آبان ماه آغاز شده و تا پایان اسفند و در برخی سال‌ها تا فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی افزود: برای حمایت از پرورش‌ دهندگان ماهی در منطقه شرق گلستان ۲ کارگاه‌ پرورش بچه ماهی در گنبدکاووس فعال شده که بچه ماهی مورد نیاز فعالان این بخش را تامین می کنند.

قزاق ادامه داد: هم اکنون یک مزرعه پرورش‌ ماهیان سردآبی در مینودشت با تولید سالانه ۳۵ تن مشغول فعالیت است.

به گفته وی منطقه گنبدکاووس و شرق گلستان شرایط لازم را برای افزایش مزارع و آب‌بندان‌ها و توسعه استخرهای ۲ منظوره با استفاده از آب چاه‌های کشاورزی و مکانیزه‌ کردن مزارع، پرورش ماهیان گرمابی و خاویاری و نیز آبزی پروری در قفس دارد.

گنبدکاووس به دلیل شرایط اقلیمی خشک و نیمه بیابانی آن از شهرستان‌های مستعد پرورش ماهیان گرمابی در استان گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار