مدیر کل شیلات گلستان:

مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: سه پروژه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان های بندرگز و گنبدکاووس ایجاد می شود.

۳ مرکز پرورش ماهی خاویاری در گنبدکاووس و بندرگز ایجاد می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی شیلات گلستان سید جواد قدس علوی اظهارکرد: ۳۶ پروژه شیلاتی طی دهه فجر در گلستان کلنگ زنی و یا افتتاح شده و برای ۶۲ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وی افزود: این طرح‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله پرورش ماهی با استفاده دو منظوره از آب چاه‌های مجاز کشاورزی، پرورش ماهی در قفس، پرورش ماهیان خاویاری در مزارع منفرد، پرورش ماهیان گرمابی و مرکز عرضه و زون پروتئینی خواهد بود که در شهرستان‌های گرگان، آق قلا، گنبد کاووس، بندرترکمن، کردکوی، بندرگز، کلاله، گالیکش و کردکوی قرار دارند.

قدس علوی اظهار کرد: از مهم‌ترین پروژه‌های کلنگ زنی امسال می‌توان به سه پروژه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان‌های بندرگز و گنبدکاووس اشاره کرد که با راه اندازی این طرح‌ها پنج نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.

مدیر کل شیلات استان گلستان در خصوص ظرفیت تولید ماهی در استخرهای دومنظوره چاه‌های کشاورزی قابل افتتاح گفت: ۷۰ تن ماهی ظرفیت تولید در ۲۹ استخر پرورش ماهی با استفاده دومنظوره از آب چاه‌های مجاز کشاورزی که در دهه فجر امسال است.

قدس علوی با اشاره به افتتاح پروژه‌های شیلات در شهرستان‌های مختلف استان خاطر نشان کرد: در زمینه پرورش ماهی با استفاده دو منظوره از آب چاه‌های مجاز کشاورزی، هشت پروژه در شهرستان گرگان، ۱۰ پروژه در شهرستان آق قلا، سه پروژه در شهرستان بندرترکمن، پنج پروژه در شهرستان گنبدکاووس، سه پروژه در شهرستان کلاله و یک پروژه در شهرستان گالیکش افتتاح می‌شود.

وی گفت: همچنین یک مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان بندرگز و دو مزرعه در شهرستان گنبدکاووس کلنگ زنی می‌شوند که مجموعه ظرفیت تولید در این سه مرکز ۴۳ تن گوشت و ۵۰۰ تن خاویار است.

قدس علوی تصریح کرد: جهت کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های شیلات گلستان در دهه فجر سال جاری ۱۳۴ میلیارد و ۱۵۵ میلیون ریال هزینه شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار