نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: خط ریلی به تنهایی در افزایش صادرات کافی نیست و داشتن انبار در کنار امکانات تخلیه و بارگیری و ماشین های مکانیزاسیون می تواند به این امر کمک کند.

زیرساخت ترانزیت ریلی کالا در گلستان ایجاد شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ امیر یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خط ریلی به تنهایی در استفاده از ظرفیت ها و افزایش صادرات کافی نیست و داشتن انبار در کنار امکانات تخلیه و بارگیری و ماشین های مکانیزاسیون و با تکنولوژی روز می‌تواند در این عمل نقش داشته باشد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان افزود: زمانی که از این تکنولوژی استفاده کنیم می توانیم کالا را در مدت کوتاه تخلیه و بارگیری کرده و این عمل در کاهش زمان و افزایش صادرات موثر خواهد بود.

وی بیان کرد: غلات که از مهم ترین کالاهایی است که در کشورهای اطراف ما وجود داشته و ما اگر بتوانیم امکانات مورد نیاز مانند انبارها را ایجاد کنیم اینچه برون می تواند پایگاهی برای حمل و تخلیه این کالا باشد.

یوسفی اضافه کرد: باید برنامه ریزی شده تا از ظرفیت کشورهای همسایه استفاده بیشتری کنیم و ایجاد خط ترانزیت می‌تواند در استفاده از این ظرفیت ها موثر باشد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان توضیح داد: مکانیزاسیون علاوه بر سرعت بخشیدن به تخلیه و بارگیری کالا می‌تواند در سلامت بار هم نقش دارد.

وی بیان کرد: در برخی از مواقع حمل کالا گران تر از ارزش کالا است و اگر بخواهیم امکانات حمل و نقل را ایجاد کنیم در نتیجه مصرف کننده هم با قیمت پایین تری آن کالا را دریافت می‌کند؛ در نتیجه متقاضی برای محصولات داخلی بیشتر شده و صادرات هم افزایش خواهد یافت.

یوسفی تاکید کرد: شرایط کشور به گونه‌ای است که نیاز مبرم به حمایت از تولید داخل است لذا باید همه سازمان‌ها و امکانات دست به دست هم دهند و احساس تکلیف کنند تا قیمت تمام شده را پایین آورده که آن در افزایش تولیدات افزایش یابد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار