معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: محیط زیست باید هم نظارت و هم پیگیر موضوعات احیا خلیج گرگان بوده و کانال‌های منتهی به خلیج را لایروبی کند.

نظارت و پیگیری بر احیا خلیج گرگان بر عهده سازمان محیط زیست است/ معاونت عمرانی استاندار دستگاه مطالبه‌گر پیگیر احیا خلیج گرگان است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، عفت همدم امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان با بیان اینکه سازمان محیط زیست به عنوان ناظر و پیگیر احیا خلیج گرگان متولی اصلی این موضوع است‌، اظهار کرد: معاونت عمرانی استانداری گلستان به عنوان یک دستگاه مطالبه‌گر پیگیر موضوع احیا خلیج گرگان بوده و در این سال‌ها بارها و بارها پیگیر تامین اعتبار بودیم.

وی تصریح کرد: سازمان اصلی نظارت و پیگیر موضوع احیا خلیج گرگان محیط زیست بوده و در این سال‌ها باید مطالعات و لایروبی کانال‌های منتهی به آن را انجام می‌داده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مطالعات کارشناسی توسط محیط زیست انجام شده است و دوباره مطالعه برای چگونگی لایروبی در راستا احیا خلیج گرگان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: محیط زیست باید هم نظارت و هم پیگیر موضوعات احیا خلیج گرگان بوده و کانال‌های منتهی به خلیج را لایروبی کند.

* روزانه ۲۰۰ تن زباله آزادشهر سوزانده و به برق تبدیل شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان در خصوص سایت زباله  آزادشهر ابراز کرد: تلاش داریم تا زباله‌ها در این سایت به کود کمپوست تبدیل شود و برگشتی از کود کمپوست دفن شود تا میزان زباله دفن شده به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: با استفاده از یک سرمایه‌گذار قرار است روزانه ۲۰۰ تن زباله سوزانده و به برق تبدیل شود تا هم مشکل دفن زباله حل و هم تا حدود زیادی برق در راستای حل مشکلات برق منطقه مرتفع شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار