نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: بعضاً دولت محصولات واحدهای تولیدی را قیمت گذاری می کند و متاسفانه محدودیت ها در اینجا ایجاد می شود، لذا این محدودیت ممکن است به محدودیت در تعیین حقوق و دستمزد کارگران منتهی شود.

در تعیین حقوق و دستمزد کارگران تعادل ایجاد شود/دولت در قیمت گذاری محصولات واحدهای تولیدی دقت کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمد مهدی مفتح در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به تعیین حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ گفت: متاسفانه صنایع و واحدهای تولیدی ما در شرایط مناسبی قرار ندارند.

 وی با بیان اینکه مهمترین رکن حوزه تولید کارگران هستند، بیان داشت: کارگران در قبال فعالیت خود حقوق دریافت می‌کنند و حقوق در نظر گرفته شده هم باید زندگی آنها را تامین کند.

 

این نماینده مجلس تصریح کرد:  به واقع در تعیین حقوق و دستمزد کارگران باید یک تعادل ایجاد شود.

نماینده مردم تویسرکان با اشاره به مسئولیت شورای عالی کار در تعیین حقوق و دستمزد کارگران تاکید کرد: این شورا باید در زمینه تعیین حقوق و دستمزد کارگران سیاست تعادلی را در پیش بگیرد لذا این شورا باید از سویی کارگران را به عنوان یک نیروی مولد در تولید در نظر گرفته و از سوی دیگر نیازهای کارفرمایان و واحدهای تولیدی و صنعتی را مدنظر قرار دهد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه چرخ واحدهای تولیدی باید بچرخد،اظهار داشت: بعضاً دولت محصولات واحدهای تولیدی را قیمت گذاری می کند و متاسفانه محدودیت ها در اینجا ایجاد می شود، لذا این محدودیت ممکن است به محدودیت در تعیین حقوق و دستمزد کارگران منتهی شود.

وی بیان داشت: بنابراین دولت باید یک نگاه جامعی به تعیین حقوق دستمزد کارگران داشته باشد که در پی آن هم صنعت، تولید و کشاورزی فعالیت خود را به درستی انجام دهد و به عبارتی خرج و داخلشان با هم همخوانی داشته باشد و هم عوامل تولید ،من جمله، کارگران از فعالیت خود بهره‌مند شوند.

مفتح تصریح کرد: دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ باید یک دستمزد مناسب در راستای هزینه‌های زندگی آنها باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار