نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب، استفاده و بهره‌گیری از نیروهای جوان، نخبه، شایسته، متخصص، کاردان و توانمند همراه با عقلانیت باشد.

انتخاب نیروهای جوان و نخبه در دولت با عقلانیت باشد

به گزارش گلستان ۲۴؛ رحمت‌الله نوروزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با یادآوری این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار روز شنبه هفته گذشته با اعضای هیات دولت سیزدهم بر این مساله تاکید داشتند، اظهارداشت: از آنجایی که براساس رهنمودهای معظم له و سند چشم‌انداز توسعه ایران اسلامی در گام دوم انقلاب قرار داریم، این رویه انتخاب نیروها در دولت جدید به کادرسازی نیروهای مدیریتی کشور برای نظام و انقلاب در موضع قدرت تاثیرگذار خواهد بود.

وی بیان کرد: مدیران در دولت جدید که بیشتر جوان، نخبه و دارای ظرفیت بالا هستند، باید در عرصه‌ها و امور مدیریتی مختلف از تجارت مدیران گذشته مشاوره بگیرند.

وی اضافه کرد: مدیران جوانی که در دولت جدید بر سرکار می‌آیند، باید با عقلانیت و درایت در حوزه رفع موانع و مشکلات جامعه گام بردارند و آنها را مرتفع نمایند.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت جوان نباید اجازه دهند که اهداف، برنامه‌هایش و کارهایشان تحت‌الشعاع تحریم‌ها قرار بگیرد.

به تاکید نوروزی باید بتوان با استفاده از نیروهای جوان که قابلیت، توانمندی، پتانسیل و ظرفیت بالایی دارند، ویژگی‌های آنان را از بالقوه به بالفعل تبدیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز بعد از گذشته ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، نباید دیگر در انتخاب افراد و نیروها احساسی عمل کنیم.

وی تاکید کرد: امروز باید براساس کار کارشناسی، افراد متناسب با هر پُست و مسئولیتی که دارای تخصص و تعهد به عنوان ۲ بال رشد و توسعه هستند را انتخاب کرد، زیرا معتقدم اگر فرد متعهدی برای مسئولیت انتخاب شود، بدون شک متعهد به کشور، نظام و مردم خواهدبود

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری تصریح کرد: نباید اجازه دهیم افراد غیرمتخصص در پُست‌های کلیدی و حساس، مسئولیت بگیرند.

نوروزی با تاکید بر مساله شایسته سالاری در انتخاب افراد برای سپردن مسئولیت‌هایی در جامعه، یادآور شد: امروز دیگر دوران برخوردهای احساسی نیست بلکه در دورانی هستیم که علم و عقلانیت باعث توسعه و رشد خواهد شد.

وی در خصوص تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور در بین مردم و شنیدن سخنان بی‌واسطه آنان توسط رییس جمهوری، اعضای هیات دولت و مدیران استانی و شهرستانی، تصریح کرد: حضور رییس دولت سیزدهم در اولین سفرش به همراه تعدادی از اعضای کابینه‌اش به استان خوزستان کار زیبا و ارزنده و ارزشمندی بود زیرا مردم این استان در همراهی با امام (ره) و هشت سال جنگ تحمیلی، نقش بی‌نظیر و بی‌بدیلی داشتند و خدمات ارزشمندی برای بقا این نظام همچون گذشتن از جان، مال و خون خود ارائه دادند که باید اذعان داشت، خدمت بی‌منت امروز زیبنده مردم خوزستان است.

وی ادامه داد: شنیدن آلام و دردهای مردم بدون واسطه و تشریفات و تصمیم‌گیری در جهت حل مشکلات مردم در همان استان، کار قابل ستایش است که انتظار داریم این روند ادامه داشته باشد.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی در خصوص توجه به عدالت در همه دستورالعمل‌ها گفت: انقلاب اسلامی ما با آرمان‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شکل گرفت و خواستیم که براساس نگاه عدالت محورانه در توزیع منابع کشوری عادلانه باشد.

نوروزی تاکید کرد: مردم انتظار دارند که نظام به سراسر کشور نگاه عادلانه داشته باشد اما برخوردهای سلیقه‌ای و تبعیض‌های ناروا توسط برخی مدیران، سبب ایجاد ناعدالتی شده که بر همین اساس معمار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب اسلامی در تنفیذهای دولت‌های مختلف به مساله نگاه سلیقه‌ای، قومی، قبیله‌ای و منطقه‌ای ایراد گرفتند و انتظار داشتند تا دولت‌ بعدی آن را مرتفع کند.

وی خاطرنشان کرد: مردم همیشه پای نظام و انقلاب بوده و هستند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی، دوران سازندگی، راهپیمایی‌ها، مراسم‌ عبادی و سیاسی، آیین ملی و مذهبی نشان دادند، پای صحنه بودند و حتی در انرژی هسته‌ای همه مردم پای میدان آمدند و از حق مُسَلَم خود دفاع کردند.

وی تاکید کرد: مردم می‌خواهند در دولت، مجلس و قوه قضاییه و همه دستگاه‌ها و نهادها فساد نباشند و برای نبودن این فساد از سال ۴۲ تا ۵۷ در راستای آرمان‌های امام خون ریختند تا انقلاب ایجاد شود.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود تبعیض‌های ناروا، استفاده عده‌ای رانت و سوء استفاده از موقعیت کاری شغلی و حقوقی و نیز حقوق‌های نجومی مردم را دلسرد کرده و جامعه از آنها ناراحت و سرخورده هستند.

نوروزی تصریح کرد: این ایرادها و ناراحتی‌ها بیشتر به مسئولان است نه به نظام زیرا مردم نظام را قبول دارند و انتظار دارند مسئولانی سر کار آیند که دلسوز نظام، جامعه و مردم باشند و از فساد دوری کنند.

وی همچنین در زمینه اجرای وعده‌های مسئولان گفت: مدیران در نظام جمهوری اسلامی و این انقلاب که پیرو مکتب حضرت محمد (ص)، امام علی (ع) و ائمه اطهار (ع) هستیم، بیاد عمل‌گرا باشند و نباید دلخوش به مدیران شعاری بود.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار هفته گذشته بر برنامه محور بودن دولت به منظور پیشبرد اهداف نظام و انقلاب تاکید داشتند تا بتوانیم براساس برنامه ششم توسعه همزمان با قرار داشتن در مسیر گام دوم انقلاب به اهداف سندچشم‌انداز برسیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار