معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان از آغاز بازرسی و نظارت بر کارخانه های شالیکوبی استان خبرداد و گفت: با کارخانه هایی که موجودی برنج آن ثبت نشده باشد برخورد خواهد شد.

نظارت بر شالیکوبی های گلستان/ با متخلفان برخورد می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، سید محمد دهنوی شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص اقدامات مقابله ای با افزایش قیمت برنج، اظهار کرد: برنج هندی و تایلندی خریداری شده که مقرر شد از سمنان به استان حمل شود و بخشی از آن حمل و بخشی هم تا پایان هفته وارد استان خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان افزود: همچنین بخشی از برنج که با قیمت قبل، خریداری شده بود تأکید شد که با همان قیمت به دست مصرف کنندگان برسد و نظارت کامل بر فرآیند توزیع هم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به گران شدن برنج داخلی و محلی، گفت: برنج تولید داخل در کشور فرایند مشخص قیمت گذاری ندارد لذا در تنظیم بازار استان مقرر شد سازمان های کشاورزی و صمت با صنف شالیکوبی ها جلسه‌ای برگزار کرده و قیمت‌گذاری برای آن انجام شده و سقف و کفی برای آن در نظر بگیرند که این امر مختص استان خواهد بود.

دهنوی بیان کرد: همچنین در ستاد تنظیم بازار و کمیته امنیت غذایی استان مقرر شده از شالیکوبی ها مختلف بازدید شده و میزان برنج آنها به دست آید و باید این عدد در سامانه ثبت شده باشد و هر میزان برنجی که خارج از سامانه باشد، احتکار بود و با آن برخورد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان از کشف دو انبار احتکاری در همین راستا خبر داد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار