تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی:

تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی گفت: مسلمانان جهان دوبار بصیرت و هوشیاری خود را در مقابل غربی‌ها نشان دادند، یکبار برای محکومیت کتاب آیات شیطانی در سال ۶۷ و بار دیگر برای محکوم کردن جنایت آمریکا در ترور حاج قاسم سلیمانی در سال ۹۸، غربی‌ها به خاطر ارتکاب این دو جنایت منفور تاریخ شدند.

حکم امام خمینی، سلمان رشدی را به خفت ابدی انداخت/ غربی‌ها منفور تاریخ شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس، غلامرضا خارکوهی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان با اشاره به اینکه در هر دو واقعه ملت و دولت ایران پیشگام اعتراضات بودند، اظهار کرد: در بهمن سال ۶۷ وقتی امام راحل حکم قتل سلمان رشدی را به خاطر اهانت او به قرآن و پیامبر اسلام در کتاب آیات شیطانی صادر کرد، مسلمانان ایران و جهان به خروش آمدند و هوشمندی سیاسی و مذهبی خود را به خوبی نشان دادند.

وی تصریح کرد: سلمان رشدی یک شهروند هندی‌الاصل تبعه انگلستان بود که با حمایت مالی و سیاسی و پلیسی دولت انگلیس دست به انتشار کتاب آیات شیطانی زد و با صراحت به اعتقادات مُتقن چند میلیارد مسلمان اهانت کرد.

خارکوهی اضافه کرد: در این میان غربی‌ها که به دروغ خود را طلایه‌دار حقوق بشر می‌دانند در این ماجراجویی حقوق میلیاردها مسلمان را در ۴۰ کشور اسلامی نادیده گرفتند و از سلمان رشدی حمایت کردند.

وی با اشاره به لزوم محاکمه رشدی و نخست وزیر انگلیس گفت: دادگاه لاهه باید سران انگلیس و سلمان رشدی را به عنوان جنایت علیه بشریت مجازات می‌کرد ولی با کمال تاسف سکوت کرد.

* با وجود همه حمایت‌های پیدا و پنهان غربی‌ها از سلمان رشدی، فتوای امام او را به خفت ابدی انداخت

تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی افزود: با وجود همه حمایت‌های پیدا و پنهان غربی‌ها از سلمان رشدی، فتوای امام او را به خفت ابدی انداخت و رشدی و حامیانش روسیاه شدند.

خارکوهی گفت: واکنش تند امام و مسلمانان به کتاب آیات شیطانی درس عبرتی شد برای همه دشمنان قرآن و پیامبر اسلام چنان که وقتی در دی ماه سال ۹۸ ترامپ جنایتکار دستور ترور سردار حاج قاسم سلیمانی را داد بار دیگر مسلمین ایران و جهان بپا خواستند و یک جنبش جهانی علیه آمریکا به‌وجود آوردند.

تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی یادآور شد: سلمان رشدی بعد از فتوای امام خمینی و جنبش مسلمانان جهان، به زندگی مخفی رو آورد و با وجود آنکه شدیدا در حصار امنیتی و پلیسی غرب مخصوصا انگلستان بود ولی هر لحظه مرگ را جلوی چشمش می‌دید، این زندگی برایش از هزار بار مردن سخت‌تر است.

* رشدی تاکنون ۶ بار ازدواج کرده ولی هیچ زنی نتوانست زندگی خفت‌بار او را تحمل کند

وی یادآور شد: وی تاکنون ۶ بار ازدواج کرده ولی هیچ زنی نتوانست زندگی خفت‌بار او را تحمل کند و از او جدا شد، علاوه بر این برخی از زنان او نیز پس از جدایی، وی را فردی فاسد، بی‌احساس، هوسران، حسود، ضعیف‌النفس، ناکارآمد و نابالغ توصیف کرده‌اند.

خارکوهی افزود: با وجود انکه این رویداد یک رویداد بزرگ تاریخی است متاسفانه آثار کمی درباره آن منتشر شده، بنده هم که کتابی در این خصوص نوشته‌ام سال‌هاست دنبال تامین هزینه چاپ آن مانده‌ام و منتظر اسپانسر و خیری هستم تا آنرا منتشر کند.

تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی با اشاره به کمبود منابع در این زمینه گفت: جا دارد که نهادهای علمی و فرهنگی ایران هرچه زودتر به تدوین مستند و تاریخ شفاهی این رویداد در ایران و سایر کشورها بپردازند و ابعاد این جنایت فرهنگی رشدی و غربی‌ها را برای آیندگان روشن کنند. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار