تیم‌داری سردار آزمون در لیگ برتر والیبال زنان، کاهش ۱۵۰ هزار قطعه‌ای پرندگان مهاجر در زیستگاه‌های آبی، رهایی ۲ محکوم به قصاص از اعدام و محرومیت ۸۰ هزار گلستانی از خدمات بیمه‌ای از جمله رخدادهای خبری این استان در هفته گذشته بود.

تیم‌داری سردارآزمون در لیگ برتر والیبال و رخدادهای خبری هفته قبل گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، با تلاش اعضای شورای حل اختلاف بندرگز ، کردکوی و گرگان ۲ محکوم به قصاص به حرمت سالروز ولادت حضرت علی (ع) و با رضایت اولیای دم از پای چوبه دار رهایی یافتند.

 در یکی از این پرونده‌ها، یک قاتل که ۱۵ سال قبل بر اثر درگیری مرگ پدر یک خانواده را رقم زده بود در آستانه میلاد مولود کعبه با گذشت اولیای دم بخشیده شد.

 درپرونده دیگر، فردی که هشت سال قبل در درگیری، قتل یک جوان را در شهر کردکوی رقم‌زده بود در آستانه اجرای حکم قصاص توسط خانواده مقتول بخشیده شد.

**

مدیر باشگاه والیبال سریک گنبدکاووس گفت: این تیم که با عملکرد قابل تحسین بازیکنان و کادر فنی جوان و بومی موفق به قهرمانی در لیگ دسته اول والیبال بانوان کشور شد با حمایت مالی سردار آزمون ملی‌پوش فوتبال ایران در فصل آینده لیگ برتر شرکت می‌کند.

خلیل آزمون اظهارداشت: سردار آزمون بازیکن گنبدی تیم ملی فوتبال به عنوان مدیرعامل باشگاه سریک گنبدکاووس با هدف زمینه‌سازی پرورش استعدادهای ورزشی بانوان در رشته والیبال، به طور کامل از این تیم حمایت خواهد کرد.

**

کاهش پرندگان زمستان گذاران مهاجر در گلستان به یکی از اخبار مهم استان تبدیل شد.

کاهش حدود ۱۵۰ هزار قطعه ای انواع پرندگان مهاجر در زیستگاه های آبی و تالاب های گلستان موضوعی بود که رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست گلستان به آن اعتراف کرد.

به‌گفته محمود شکیبا امسال ۱۶۵ هزار قطعه انواع پرندگان مهاجرآبزی و کنارآبزی در ۲۳ زیستگاه‌ آبی مناسب زمستان گذرانی گلستان سرشماری شدند، این در حالی است که این تعداد نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: جمعیت پرندگان شمارش شده امسال در مقایسه با ۳۰۲ هزار قطعه سال گذشته، حدود ۵۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد که طبق بررسی‌های اولیه مهمترین علت آن بالا بودن دمای هوا در مناطق سردسیر شمالی و نبود آرامش کافی در زیستگاه‌های آبی استان به دلایل مختلف از جمله پرورش ماهی، حضور شکارچیان و استفاده مردم از این مکان‌ها به عنوان تفرجگاه است.

**

با وجود تلاش برای گسترش ارائه خدمات درمانی به مردم، ۸۰ هزار نفر از ساکنان محله‌های کم برخوردار گلستان فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند.

مدیر اجرای طرح پوشش بیمه سلامت محله های کم‌برخوردار اداره کل بیمه سلامت گلستان گفت : خانواده های فاقد پوشش بیمه درمانی در گلستان علاوه بر معرفی توسط دستگاه های مرتبط به این اداره کل، می توانند از طریق ورود به سامانه غیرحضوری بیمه سلامت یا مراجعه به ۲۹ دفتر پیشخوان طرف قرارداد این اداره کل نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کرده و از مزایای بیمه سلامت استفاده کنند.

شاپور آقایی‌مقدم به اجرای طرح پوشش بیمه سلامت محله های کم برخوردار در گلستان اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری دستگاه های مرتبط از جمله بهزیستی، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، شهرداری و دفاتر تسهیل‌گری استانداری استان در حال اجرا است.

**

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: سه فیلم منتخب چهلمین جشنواره فیلم فجر از شانزدهم تا بیست و پنجم بهمن در مناطق کم‌برخوردار این استان اکران شد.

محمد رعیت اظهار داشت: فیلم‌های "دسته دختران" به کارگردانی "منیر قیدی"، "لایه‌های دروغ" به کارگردانی "رامین سهراب" و "موقعیت مهدی" به کارگردانی "هادی حجازی‌فر" در ۱۰ نوبت و ۱۰ منطقه مختلف در قالب چهار شهرستان اکران شدند.

**

اورژانس امداد هوایی مرکز فوریت‌های پزشکی (اورژانس ۱۱۵) دانشگاه علوم پزشکی گلستان بعد از مدت‌ها وقفه با اختصاص یک فروند بالگرد جدید آغاز بکار کرد.

انتقال هوایی اورژانس ۱۱۵ گلستان از بهمن ماه سال ۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده بود اما به علت برخی مشکلات از قبیل خرابی بالگرد و نبود قطعات تعمیری، عملیات امداد و نجات هوایی انجتم نمی‌شد.

**

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: ۴۰ درصد از مجموع ۱۶۰ قنات بایر این استان به دلیل داشتن چاه آب، قابلیت احیا، سرمایه گذاری و بهره‌برداری دارد.

سیدمحسن کیاالحسینی افزود: برای لایروبی هر کیلومتر قنات این استان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار موردنیاز است.

وی اظهارداشت: از ۷۰۰ رشته قنات موجود گلستان ۳۴۰ رشته قنات شناسنامه‌دار بوده و ظرفیت پوشش نزدیک به ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را دارد.

**

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: برای نوسازی امکانات و تجهیزات فرسوده کارگاه های این اداره کل با هدف آموزش موثر ۱۱۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سیدعلیرضا حسینی‌طلب افزود: در همه ۱۴ شهرستان گلستان مراکز آموزشی فنی و حرفه ای دولتی بدون دریافت شهریه مشغول خدمت رسانی هستند که جنس آموزش مهارتی آن با کارهای عملیاتی و مواد مصرفی گران رایگان است.

**

استاندار گلستان با تاکید بر ضرورت بهره‌وری حداکثری از ظرفیت ریلی گفت: اتصال راه‌آهن اینچه برون- شاهرود علاوه بر کاهش بعد مسافت کریدور شمال به جنوب به  پویاتر شدن اقتصاد این استان شتاب می‌بخشد.

علی محمد زنگانه اظهارداشت: فارغ از ظرفیت های ذاتی گلستان در زمینه صادرات به ویژه تولید حدود پنج میلیون تن محصولات کشاورزی، برخی ویژگی های جغرافیایی گلستان را به یک مرکز اثرگذار در حوزه صادرات تبدیل کرده است.

وی بیان کرد : بنادر واقع در سواحل جنوبی خزر ظرفیت پذیرش بار تا ۳۰ میلیون تن بار در سال را داراست که  اصلاح مسیر ریلی و توسعه مسیرهای جدید از جمله اینچه برون - شاهرود کریدور اقتصادی شمال به جنوب را صدها کیلومتر کاهش می دهد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار