رئیس اداره شیلات شهرستان گنبدکاووس گفت: به زودی با راه اندازی کانال آبرسان مزارع پرورش ماهی بندولی روستای دیگچه، تمامی مزارع پرورش ماهی به چرخه تولید باز می گردند.

بازگشت تمامی مزارع پرورش ماهی بندولی به چرخه تولید/ افزایش تولید ماهی به 1000 تن

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، غلامحسن قزاق با اشاره به بازدید فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس از منطقه دیگچه و دیدار با آبزی پروران این منطقه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی بازدید به عمل آمده «دهرویه» معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبداووس، از روند احداث کانال آبرسان به مزارع پرورش ماهی بندولی، بر تسریع در روند احداث این کانال تاکید شد و مسائل و مشکلات آبزی پروران منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه 300 هکتار مزرعه پرورش ماهی در مسیر بندولی قرار دارد، افزود: در حال حاضر و با توجه به مشکلات آبرسانی، تنها 140 هکتار فعال هستند و با راه اندازی کانال آبرسان مزارع پرورش ماهی بندولی روستای دیگچه، قسمت قابل توجهی از آب بندان ها به چرخه تولید بر می گردند.

رئیس اداره شیلات شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه این مزارع 300 هکتاری ظرفیت تولید 1000 تن ماهی را دارند، متذکر شد: در حال حاضر در 140 هکتار از مزارع فعال این منطقه، 400 تن ماهی تولید می شود که با اضافه شدن به تعداد مزارع، تولید این منطقه نیز افزایش خواهد یافت.

قزاق در پایان خاطرنشان کرد: تعدادی از کارگران فعال در این مزارع در این مدت خانه نشین شده بودند که البته همگی تحت پوشش بیمه قرار دارند و با راه اندازی کانال و فعال شدن مزارع دوباره مشغول به کار خواهند شد.

گفتنی است؛  ۱۲۰ کیلومتر از ساحل دریای خزر در گلستان واقع شده که ساکنان حاشیه آن از جمله گُمیشان و بندرترکمن به حرفه صیادی مشغول هستند و از این طریق امرار معاش می کنند.

استان گلستان با توجه به برخورداری از مزیت ها و پتانسیل های موجود، در راستای توسعه آبزی پروری در کشور از ظرفیت بی نظیری برخوردار است و ده ها هزار هکتار از اراضی شور و کم بازده موجود و ظرفیت دریای خزر قابلیت تبدیل استان گلستان به قطب شیلاتی خاورمیانه و دنیا را دارد. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار