رییس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: سرمایه گذار پروژه تله کابین ناهارخوران گرگان آمادگی دارد تا با اتمام مجوزهای مربوط در ساخت این طرح بزرگ گردشگری استان گلستان مشارکت کند.

سرمایه‌گذار طرح گردشگری تله‌کابین گرگان آماده مشارکت است

به گزارش گلستان ۲۴؛ صفرعلی پایین محلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت: پیگیری های لازم از سوی نمایندگان مجلس و اعضای پارلمان شهری گرگان همچنان در جریان است تا با حل مطالبات سازمان محیط زیست عملیات اجرایی این طرح آغاز شود.
وی افزود: هیچ مشکل اعتباری برای این طرح کلان وجود ندارد و سرمایه گذار بخش خصوصی آن مهیای سرمایه گذاری به مقدار پنج هزار میلیارد ریال است.
رییس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر گرگان در این پیوند یکی از چالش‌های اجرای این طرح را مربوط به مساحت و عرصه محل اجرای  آن برشمرد.
علی اکبر بصیرنیا خاطرنشان کرد مکاتبات تعدادی از سمن ها و سازمان‌های مردم نهاد باعث شد که این شائبه ایجاد شود که محل اجرای طرح گردشگری تله‌کابین بیش از پنج هکتار است، در حالی که چنین نیست و  مشاور طرح و مجموعه مدیریت شهری معتقدند که عرصه موردنیاز بسیار کمتر از این مقدار بوده و این موضوع در دیدار با معاون رییس‌جمهور مطرح و پیگیری شده است.
وی تصریح کرد: حتی اگر محل اجرای پروژه بیشتر از مقدار یادشده تشخیص داده شود فقط  مسیر تحصیل مجوز طولانی می شود و این به معنای ابطال آن نیست.
به گفته وی مطالعات ارزیابی زیست محیطی سبب می شود تا تله کابین در مسیر جدیدی قرار گیرد و بسیاری از پروژه های گردشگری در کشور پس از تحصیل این موافقت نامه ها وارد مرحله اجرایی می شوند.

رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر گرگان ادامه داد: به دور از هیاهو و مسائل رسانه ای مقوله اجرای طرح تله کابین گرگان در مسیر درستی قرار گرفته و به زودی اخبار خوبی در این زمینه منتشر می‌شود.

به گزارش ایرنا،  احداث پروژه تله کابین ناهارخوران گرگان با ساخت سه ایستگاه و به طول سه هزار و ۱۰۰ متر با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال، ساخت شهربازی مدرن گرگان به مساحت ۱۵ هکتار و با اعتبار اولیه چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از جمله پروژه های ترسیم شده شورای پنجم برای گرگان است.

گرگان با ۴۰۰ هزار نفر دومین شهر پرجمعیت شمال کشور است که با وجود برخورداری از بسیاری از خدمات شهری و زیر ساخت های ارتباطی، با مشکلات و تنگناهای متعددی همچون کمبود فضای سبز، ترافیک شهری و حاشیه نشینی دست به گریبان است.

در زمان حاضر افزون بر ۵۰ طرح در زمینه های مختلف در شهر تاریخی و با جاذبه های طبیعی گرگان در حال ساخت است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار