نوزدهمین جلسه ی انجمن نویسندگان نوجوان کانون گلستان با موضوع«گفت‌وگو نویسی» در روز پنجشنبه ۲۸ بهمن برگزار شد.

نوزدهمین جلسه‌ی انجمن نویسندگان نوجوان کانون گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، نوزدهمین جلسه‌ی مجازی انجمن نویسندگان نوجوان کانون گلستان، با حضور اعضای این انجمن و دعوت از علیرضا نوروزی، نویسنده و منتقد، به‌عنوان مهمان ویژه برگزار شد.

در این جلسه ابتدا تعدادی  اثر داستان اعضای نویسنده مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

علیرضا نوروزی در نقد این آثار گفت: یکی از مهم ترین ابزار نویسنده، گفت‌وگو یا دیالوگ است که به نویسنده کمک می‌کند تا داستان را پیش ببرد.

وی ادامه داد: دیالوگ با مکالمه فرق دارد؛ مکالمه گفت‎‌وگوی روزانه بین شخصیت‌هاست که تاثیر دراماتیکی در داستان ندارد اما دیالوگ پیش برنده و بیان کننده موقعیت داستان است.

نوروزی با بیان اینکه نویسنده داستان باید همه چیز خوان باشد، گفت: یکی از ویژگی‌های دیالوگ خوب تاثیر آن در ریتم داستان است؛ داستان‌هایی که لازم است ریتم تند داشته باشند مثل داستان‌های طنز که از دیالوگ‌های پینگ پنگی استفاده می‌شود.

 او صحبت‌های خود را اینچنین به پایان رساند که: در داستان، شخصیت‌ها و تیپ‌ها در قالب خودشان و متناسب با موقعیت خودشان صحبت می‌کنند و احساسات و عواطف شخصیت در لابه‌لای گفت‎‌وگوها بیان می‌شود و لازم است که نویسنده وارد قالب شخصیت داستان شود و با تمام وجود از زبان او صحبت کند.

نوزدهمین جلسه‌ی مجازی انجمن نویسندگان نوجوان کانون گلستان، با حضور اعضای این انجمن و دعوت از علیرضا نوروزی، نویسنده و منتقد، به‌عنوان مهمان ویژه برگزار شد.

  •  

 

ارسال نظر

آخرین اخبار