سیدمحمد حسینی با اشاره به نیازهای اعتباری بنیادمسکن در بخش‌های بازنگری و اجرای طرح های هادی گفت: ایمن سازی روستاهای در معرض خطر، تکمیل ۱۵۰۰ واحد مسکونی اقشار محروم و نیازمند و تکمیل طرح های هادی در روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت باارزش برای طرح و تصویب در سفر رئیس جمهور به استان ارائه شده است.

مطالبه طرح‌های اولویت‌دار بنیادمسکن در سفر رئیس جمهور به گلستان/ از ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر تا تکمیل ۱۵۰۰ واحدمسکونی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سیدمحمد حسینی درباره برنامه ریزی های انجام شده برای برخورداری حوزه بنیاد مسکن از اعتبارات سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان اظهار کرد: در استانداری و نهاد ریاست جمهوری جلسه‌های متعددی درباره پروژه‌های پیشنهادی بنیاد مسکن در جریان سفر هیئت دولت به استان برگزار شده و خوشبختانه پیشنهادات ما به تصویب رسیده است.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان با بیان اینکه تکمیل بخشی از پروژه های این حوزه نیازمند اختصاص اعتبارات ملی است، گفت: پیشنهادات ما در چند بخش شامل تأمین اعتبار برای بازنگری و اجرای طرح های هادی در روستاها، تخصیص اعتبار ویژه برای تکمیل طرح های هادی در روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت با ارزش تاریخی، تأمین اعتبار برای ایمن سازی روستاهای در معرض خطر و همچنین تکمیل مسکن اقشار کم درآمد بوده است.

وی اجرای طرح هادی در روستاها را یکی از دلایل ماندگاری جمعیت و حتی مهاجرت معکوس عنوان کرد و گفت: در این بخش پیشنهاد ما اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان بود که چون ردیف ملی این طرح ها در بودجه سال آینده حذف شده بود، ذر ابتدای امر از دستور کار خارج شد اما با پیگیری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این اعتبار بار دیگر در بودجه دیده شد و این پیشنهاد نیز در دستور کار قرار گرفت و مصوب شد.

مهندس حسینی ادامه داد: برای اجرای طرح هادی در روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت باارزش تاریخی نیز ۳۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده است.

وی با بیان اینکه گلستان جزو ۵ استان حادثه خیز کشور است، عنوان کرد: برای اجرای پروژه های ایمن سازی در روستاهای در معرض خطر نیز ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که خوشبختانه این موضوع نیز در پیشنهادات سفر گنجانده شده است.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان با اشاره به پیشنهاد اختصاص ۳۰ میلیاردتومان برای اتمام ساخت مسکن اقشار نیازمند گفت: یکی دیگر از پیشنهادات بنیاد تأمین دست کم ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای تکمیل یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی اقشار محروم و نیازمند بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با تصویب این موارد و اختصاص اعتبارات ملی به طرح های حوزه بنیادمسکن، خدمات بیشتر و بهتری به مردم به ویژه در روستاها ارائه و بخشی از محرومیت‌ها نیز برطرف شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار