نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال احداث بیمارستان شهرستان گالیکش کلنگ‌زنی شده و در سفر این هفته رئیس‌جمهور، ۵۰ میلیارد تومان برای ساخت و بهره برداری از آن تخصیص می‌یابد.

 ۵۰ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور برای بیمارستان گالیکش اختصاص می‌یابد

به گزارش گلستان 24 ؛ شهرام کوسه غراوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما  اظهارداشت: سال گذشته این بیمارستان در ردیف بودجه قرار گرفته و زمین آن اهدایی مرحوم حاج غلام خسروی است و قرار است این بیمارستان توسط بنیاد مستضعفان و اعتبارات دولتی ساخته شود.

وی افزود: بیمارستان مراوه‌تپه نیز با 40 درصد پیشرفت فیزیکی به ظرفیت 64 تخت در حال تکمیل است و امید داریم برای این نقطه محروم استان گلستان هر چه سریع‌تر بیمارستان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

نماینده مردم شرق گلستان با بیان اینکه منطقه گنبدکاووس و شرق گلستان قطب بیماری سرطان در کشور است، بیان داشت: با توجه به اینکه در شرق گلستان به ویژه کلاله، گلیداغ و مراوه‌تپه بیماری سرطان از فراوانی بیشتری برخوردار است، مرکز سرطان‌شناسی در کلاله و یا گنبدکاووس با هدف تشخیص به موقع این بیماری و عوامل ایجاد آن دایر می‌شود.

وی ادامه داد: کمبودهایی در بخش دیالیز و سی‌تی‌اسکن وجود دارد که در حال رایزنی برای جبران این کمبودها هستیم.

غراوی گفت: در حوزه ورزش در استان گلستان پروژه‌های نیمه تمام به صورت سالن ورزشی داریم که انتظار داریم در این سفر تعیین تکلیف شده و تکمیل شود.

نماینده مردم شرق گلستان با بیان اینکه احداث راه‌آهن در شرق یکی از مطالبات چندین ساله مردم این منطقه است، خاطرنشان کرد: با نمایندگان فعلی و ادوار گذشته استان خراسان و گلستان رایزنی‌هایی انجام شده که امید داریم در این سفر به یک نتیجه مطلوب و سرانجام برسد. بنا داریم راه‌آهن گرگان کلاله را از 2 مسیر ریل‌گذاری کنیم تا از یک طرف به استان خراسان و از سوی دیگر به استان سمنان متصل شود.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری و اعتبار برای پروژه جزیره آشوراده گفت: انتظار داریم همان‌گونه که برای پروژه آشوراده اعتبار و سرمایه‌گذاری شده است برای توسعه آرامگاه مختومقلی فراغی شاعر شهیر ترکمن و مسیر زیارتگاه خالد نبی (ع)  نیز اعتباراتی در نظر گرفته شود.

نماینده مردم شرق گلستان اضافه کرد: امسال برای سد چارلی شهرستان مراوه‌تپه 409 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که کلنگ‌زنی می‌شود. همچنین اعتبار سد نرماب برای امسال تا 100 میلیارد تومان افزایش یافت که امید داریم تا پایان سال 98 آبگیری شود.

انتهای پیام/تسنیم

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار