عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

سیب‌زمینی صدر نشین افزایش قیمت‌ها/ معدوم کردن محصولات در زمان برداشت،سناریوی تلخ اراضی کشاورزی در گلستان

فارس نوشت: قیمت سیب زمینی در روزهای گذشته روند صعودی گرفته و این محصول بالا نشین افزایش قیمت‌ها شده است،امری که موجبات نارضایتی بسیاری از مردم و البته جامعه کشاورزان را فراهم کرده است،چرا که کشاورزان هیچ گاه از افزایش قیمت محصولات نفعی نبرده و در نهایت این دلال است که سود زیادی نصیبش خواهد شد.

افزایش قیمت محصولات کشاورزی طی سال­‌های گذشته فشار مضاعفی را به مصرف‌کنندگان وارد کرد، عمده محصولات کشاورزی در شرایطی با قیمت بالا در بازار عرضه می‌­شود که واسطه­‌ها محصولات را در زمان برداشت در مزرعه با قیمت بسیار ناچیزی از کشاورز خریداری می‌­کنند.

سال­‌هاست کشاورزان در خطه گلستان با نامناسب بودن قیمت در زمان فروش محصول مواجه هستند تا جایی که اکثر کشاورزان به دلیل قیمت بسیار پایین محصول مجبور به معدوم کردن آن در اراضی خود می‌شوند، اتفاق تلخی که حالا چند سالی است به وفور در اراضی گلستان و زمان برداشت محصول مشاهده می­‌شود.

در شرایطی که مردم با مشکلات فراوانی مواجه هستند و خرید برخی اقلام خوراکی همچون گوشت و حبوبات به دلیل افزایش صعودی قیمت آن در سفره­‌های مردم بسیار کمرنگ شده است افزایش قیمت محصولاتی که قوت  غالب مردم است، اصلا خوشایند نیست.

 

برنامه ریزی برای خانه دار شدن ۴۰۰۰جوان گلستانی

صداوسیما نوشت: مدیرکل بنیادمسکن گلستان: در طرح تامین مسکن جوانان برای چهارهزار واحد مسکونی روستایی برنامه داریم و مدت ساخت این واحد‌ها نیز یکساله است.

سیدمحمد حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به سکونت ۴۷درصد جمعیت استان در روستا‌ها و طرح ابتکاری تأمین مسکن جوانان در روستا‌های گلستان گفت: برنامه ریزی برای خانه دار شدن ۴۰۰۰جوان گلستانیپیش از از اجرای طرح نهضت ملی مسکن، طرحی را برای تأمین مسکن جوانان به صورت پایلوت در استان ویژه دهک‌های ۴تا۷ درآمدی در استان را شروع کردیم تا با حمایت و پیشتیبانی مالی و فنی بنیادمسکن، بخشی از جوانان در روستا‌ها صاحب خانه شوند.

حسینی هدف از اجرای این طرح را ماندگاری جمعیت در روستاها، جلوگیری از مهاجرت و حاشیه نشینی و مهاجرت معکوس عنوان کرد و ادامه داد: ۱۷هزار نفر در استان متقاضی شدند که از این تعداد ۱۰هزار نفر متقاضی مسکن جوانان در روستا‌ها و حدود ۷هزار متقاضی در شهر‌های با کمتر از ۲۵هزار نفر جمعیت بودند.

 

ذخیره‌سازی ۲۵۰ تن سیب و پرتقال شب عید در گلستان

ایرنا نوشت: جانشین سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که امسال حدود ۲۵۰ تن پرتقال و سیب درختی ویژه عید نوروز ذخیره شد که در قالب طرح تنظیم بازار از اواخر اسفندماه در استان توزیع می‌شود.

سعید حسن‌پور اظهار داشت: این طرح با مشارکت تعاون روستایی گلستان اجرا می شود و در صورت نیاز به میوه های بیشتر، تمهیدات لازم توسط این سازمان اندیشیده خواهد شد.

وی گفت: در این طرح ۱۰۰ تن سیب درختی و ۱۵۰ تن پرتقال برای توزیع در شب عید در مناطق شهری و روستاهای پرجمعیت گلستان تدارک دیده است.

 

همه چیز درباره معافیت مددجویان کمیته امداد از پرداخت قبوض/ مستأجران چه کنند؟

ایسنا نوشت: مدیرکل کمیته امداد استان گلستان جزئیات مربوط به طرح معافیت مددجویان کمیته امداد از پرداخت قبوض آب، برق و گاز را تشریح کرد.

بر اساس قانون بودجه 1400، مددجویان دو نهاد حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی در صورت رعایت الگوی مصرف از پرداخت هزینه قبوض آب و برق و گاز معاف هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان در خصوص جزئیات این طرح اظهار کرد: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مددجویان تحت پوشش کمیه امداد از پرداخت قبوض آب، برق و گاز معاف می شوند البته معافیت آن به این دلیل نیست که به هر میزان آب، برق و یا گاز مصرف کنند بلکه رایگان بودن قبوض مشروط به رعایت الگوی مصرف است.

 

بیش از ۶۳ هزار گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن مشارکت کردند

تسنیم نوشت: مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان از ثبت‌نام بیش از ۶۳ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در گلستان خبر داد.

حسین محبوبی درباره آخرین آمار ثبت‌نام متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن در استان اظهار داشت: تاکنون 63 هزار و 549 متقاضی در استان گلستان در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این میزان ثبت نامی 44 هزار و 141 نفر متاهل و یا سرپرست خانوار هستند و 19 هزار و 408 نفر نیز مجرد هستند.

وی در مورد جزئیات آمار ثبت نام کنندگان اعلام کرد: تاکنون در شهر گرگان 20 هزار و 68 نفر، در شهر گنبدکاووس 7823، در شهر مینودشت 5351، در شهر آزادشهر 3777 نفر و در شهر آقلا 3185 در سامانه نهضت ملی نام‌نویسی کرده‌اند.

 

سکونت ۳۰درصد از جمعیت گلستان در بافت فرسوده

صداوسیما نوشت: مدیرکل راه شهرسازی گلستان: سی درصد از جمعیت استان در بافت فرسوده سکونت دارند.

حسین محبوبی، مدیرکل راه شهرسازی گلستان شامگاه امروز در گفتگوی ویژه خبری گفت: ۳۰درصد از جمعیت حدود ۲میلیون نفری استان در بافت فرسوده سکونت دارند.سکونت ۳۰درصد از جمعیت گلستان در بافت فرسوده

محبوبی ادامه داد: جهت تشویق سرمایه گذاران برای ورود به ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده استان، مشوق‌های خوبی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مجوز ساخت یک طبقه مازاد بر ضوابط و اعطای تسهیلات کم بهره، از جمله این مشوق‌ها است.

 

امسال ۷۵۰ میلیارد ریال کالای احتکارشده در گلستان کشف شد

ایرنا نوشت: رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان با اعلام افزایش ۲۰ درصدی پرونده‌های کشف احتکار امسال استان گفت: ارزش کالاهای کشف‌شده در ۱۱ ماه امسال بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال برآورد شد.

سرهنگ عباسعلی پهلوانی‌نسب روز دوشنبه در نشست خبری افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۶ مرحله طرح سراسری مقابله با احتکار کالاهای اساسی، اقلام ضروری خوراکی و محصولات استراتژیک در گلستان اجرا شد و در نتیجه آن ۸۸ متهم دستگیر شدند.

وی بیان کرد: عمده‌ترین کالاهای کشف‌شده امسال در گلستان برنج، قند و شکر، مواد شوینده، لوازم خانگی، روغن خوراکی، گندم، نهاده های دامی و تخم مرغ بود.

 

کشف ۳۰۰۰ تن گندم احتکاری در گلستان/۴ نفر دستگیر شدند

مهر نوشت: رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان از کشف سه هزار تن گندم احتکاری در استان و دستگیری چهار نفر در این راستا خبرداد.

عباسعلی پهلوانی نسب اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶ مرحله طرح سراسری مقابله با احتکار کالای اساسی در استان انجام و ۷۴۵ میلیارد ریال کالا کشف شده است که این میزان نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان بیان کرد: در این راستا ۸۸ متهم دستگیر شده و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذیربط شدند.

وی افزود: عمده‌ترین کالاهای مکشوفه شامل برنج، قند و شکر، مواد شوینده لوازم خانگی، روغن خوراکی، گندم و تخم مرغ بوده است.

 

دستگیری عامل تیراندازی در مینودشت

باشگاه خبرنگاران نوشت: فرمانده انتظامی شهرستان مینودشت از دستگیری عامل تیراندازی در این شهرستان خبر داد.

علی اکبر بای گفت:  پس از اعلام مرکز ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد تیر اندازی در یکی از محلات شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

او گفت:  گرچه متهم پیش از حضور ماموران از محل متواری شده بود اما با تحقیقات تخصصی و بررسی‌های بعمل آمده، عامل تیراندازی شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در یکی از استان‌های هم جوار دستگیر شد.

 

۱۶۶ میلیون دلار کالای غیرنفتی امسال از گلستان به خارج صادر شد

ایرنا نوشت: مدیرکل گمرکات گلستان گفت: در سال جاری حدود ۳۶۶ هزار و ۵۹۵ تن انواع کالای غیرنفتی به ارزش ۱۶۶ میلیون و ۳۶ هزار و ۵۳۷ دلار از مبادی گمرکی استان به خارج کشور صادر شد که از لحاظ وزنی و ارزش ۶۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

سیدابراهیم حسینی افزود: "پلی استایرن، پنیر، خرما، یُد، پسته، انواع لوله و پروفیل‌ها، هیدرو کربن سنگین، سیمان، رب گوجه فرنگی و انواع پوشش‌ها و رنگ‌ها" به ترتیب ۱۰ قلم کالای صادراتی گلستان در این مدت است.

وی قزاقستان، عراق، ترکمنستان، بلغارستان، افغانستان، رومانی، لهستان، قرقیزستان، ازبکستان و ارمنستان" را به ترتیب ۱۰ کشور نخست مقصد صادرات کالاهای غیرنفتی گلستان اعلام کرد.

 

۷ هزار میلیارد ریال در پروژه "دریا برکت" گلستان سرمایه‌گذاری می‌شود

ایرنا نوشت: مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان گفت: با اختصاص ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار و اجرای طرح دریا برکت در مناطق پیرامونی خزر طی مدت چهار سال ۱۵ هزار شغل پایدار ایجاد می‌شود.

محمدمهدی سلمان زاده اظهارداشت: برای آغاز جدی این پروژه در انتظار اتمام لایروبی کانال ها توسط شیلات هستیم و تلاش داریم از توان و ظرفیت بومیان منطقه و صیادان در اجرای طرح دریا برکت استفاده کنیم تا هفت هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم و همین تعداد شغل در زنجیره تکمیل و مکمل به صورت غیرمستقیم ایجاد شود.

وی افزود : گلستان حدود ۱۳۰ کیلومتر ساحل دارد اما تاکنون نتوانسته‌ایم از ظرفیت دریا و اقتصاد دریایی استفاده کنیم.

 

روزگار سیاه گنج سفید هیرکان/ قیمت برنج در گلستان قد کشید

مهر نوشت: افزایش دو برابری قیمت برنج در بازار گلستان و تعلل در برخورد با محتکران و کندی واردات برنج سبب شد تا در آستانه سال نو این ماده غذایی از سفره بسیاری از خانوارها پر بکشد.

چند هفته‌ای است که قیمت انواع برنج در بازار، سیر صعودی به خود گرفته و نرخ برنج محلی شمال از مرز کیلویی ۷۰ هزار تومان هم فراتر رفته است.

شاید تولیدکنندگان و شالیکاران هم در خوشبینانه ترین حالت تصور نمی‌کردند چهار ماه بعد از فروش محصول خود، قیمت آن دو برابر شود.

افزایش قیمت‌ها در آستانه شب عید و ماه مبارک رمضان سبب شده بسیاری از مردم با مشکل مواجه شده و بخش زیادی از آحاد جامعه دیگر توان خرید برنج را نداشته باشند.

 

پایداری شرایط خلیج گرگان نیازمند مدیریتی یکپارچه

باشگاه خبرنگاران نوشت: رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: پایداری شرایط خلیج گرگان به مدیریتی یکپارچه نیازمند است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، امروز در بازدید از خلیج گرگان گفت: این خلیج باید در برنامه هفتم دیده شود تا بودجه چهار سال بعدی آن مشخص باشد.

سمیه رفیعی گفت: کمک می کنیم اعتبار خلیج گرگان در بودجه ۱۴۰۱ دیده شود  و وضعیت آن بهبود پیدا کند.

به گفته مسئولان گلستانی برای لایروبی خلیج گرگان ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تاکنون هیچ مبلغی پرداخت نشده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار