معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اعلام بارش سالانه ۹ میلیارد مترمکعب باران و برف در این استان گفت : بیش از دوسوم مجموع این بارش‌ها به مقدار ۶.۵ میلیارد مترمکعب به صورت تبخیر از دسترس خارج می‌شود.

سالانه ۶.۵ میلیارد مترمکعب منابع آبی گلستان تبخیر می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ جواد تیموری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:  از ۲.۵ میلیارد مترمکعب باقیمانده بارش‌های گلستان حدود ۵۰ درصد فرصت نفوذ در سفره‌های آب زیرزمینی را دارد و ۵۰ درصد دیگر به صورت روان آب جاری می‌شود.

وی افزود : بر اساس این مقدار آب باقی‌مانده و تقسیم آب تجدیدپذیر بر جمعیت ۲ میلیون نفری گلستان، حدود هزار و ۲۵۰ مترمکعب سالانه به هر ساکن این استان اختصاص می‌یابد.

تیموری خاطرنشان کرد : در این میان آب کشاورزی و صنعت را هم باید در نظر گرفت و مشخص است که این حجم آب با توجه به میزان جمعیت و سایر مصارف دیگر برای گلستان کافی نیست.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان ادامه داد :  یکی از مباحثی که فرصت نفوذ آب به داخل زمین را افزایش خواهد داد، پوشش گیاهی است که باید در این بخش اقداماتی جدی در استان انجام شود.

به گزارش ایرنا ، در زمان حاضر مجموع سدهای گلستان ۱۴ مخزن است که حجم این سدها حدود ۲۵۰ میلیون مترمکعب محاسبه شده که تا ۴۰۰ میلیون متر مکعب هم قابلیت تنظیم در سال‌های مختلف را دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار