سرپرست آموزش و پرورش استان در برنامه زنده رادیویی مردم با مسئولین پاسخگوی سوالات بودند.

حضور سرپرست آموزش و پرورش گلستان در برنامه زنده رادیویی مردم با مسئولین

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، سید رضا نظری سرپرست آموزش و پرورش گلستان در برنامه زنده رادیویی مردم با مسئولین پاسخگوی سوالات مختلف در خصوص مسائل و مشکلات در آموزش و پرورش استان بودند.

وی در ابتدا چشم انداز فعالیت خود را تربیت دانش آموز تراز انقلاب دانست و گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری به مبانی علمی تاکید دارد که باید در آموزش و پرورش به آن توجه شود.

نظری به سند تحول اشاره گرد و افزود: باید در این راستا برنامه ریزی شود و از دانشگاه فرهنگیان درخواست کردیم که کارگروه سند تحول را به صورت بومی و رویکرد علمی راه اندازی کنند و دانشجویان ما با این سند آشنا شوند.

وی در پاسخ به سوال مردمی مبنی بر عملکرد این دستگاه در رابطه با کرونا گفت: ستاد کرونا را در آموزش و پرورش احیا کردیم تا مطالبات و دغدغه های همکاران و آموزش و پرورش را در ستاد کرونا پیگیری کنیم.

این مقام مسئول افزود: مدارس آمادگی بازگشایی را در طول دو سال کرونا داشت و کار آموزش تعطیل نشده است و به صورت مجازی برگزار بوده است.

نظری یادآور شد: والدین با فرزندان وارد مدارس می شوند اگر دیدند پروتکل ها رعایت نمی شود فرزندان خود را به خانه برگردانند .

وی با بیان اینکه دانش آموزان ابتدایی از ابتدای مهر ماه هنوز به صورت منظم نتوانسته محیط مدرسه را درک کنند، گفت: سلامت دانش آموزان برای مهم است و اگر شرایط فراهم باشد کلاس ها را به صورت حضور برگزار می کنیم و تمامی پروتکل ها در مدارس رعایت می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: اگر شفافیت را در دستور کار قرار دهیم مردم نیز به آموزش و پرورش اعتماد می کنند و از والدین درخواست می کنیم که در رعایت پروتکل ها همپای مدارس باشند تا مشکلات برطرف شود.

نظری بابیان اینکه آموزش و پرورش باید به اولیا و مردم اعتماد کند، گفت: تمامی فعالیت های ما در آموزش و پرورش باید پیوست فرهنگی و تربیتی داشته باشد.

وی در رابطه با سوال مجری برنامه مبنی بر جذب نیرو در آموزش و پرورش گفت: با شرایط حال حاضر سال آینده نزدیک به ۴ هزار معلم در گلستان کم داریم و از مجاری مختلف درصدد تامین این تعداد معلمان هستیم.

 

وی گفت: کمبود معلم در مدارس را بخشی از دانشگاه فرهنگیان، ماده ۲۸ و بخشی نیروهای خرید خدماتی و نهضت سواد آموزی تامین می شود و در بخش دیگر نیز از همکاران بازنشسته استفاده می کنیم و با همه این موارد تلاش می کنیم تا از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ بیشتر جذب معلمین را داشته باشیم

سرپرست آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: جذب حق تدریسی در دو مرحله انجام شده و مرحله سوم نیر روز گذشته انجام شده که در این مرحله ۶۰۰نفر تبدیل وضعیت شده و پیمانی شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار