معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: استان گلستان در حال حاضر رتبه نوزدهم بی‎سوادی را در کشور به خود اختصاص داده است

گلستان رتبه نوزدهم بی‎سوادی کشور را داراست

عبدالحکیم فیروزی صبح امروز در جمع مدیران ادارات آموزش و پرورش استان گلستان در خصوص جایگاه استان گلستان در بحث بی‎سوادی اظهار کرد: در بحث بی‎سوادی استان گلستان رتبه نوزدهم را به خود اختصاص داده است که شامل گروه سنی 10 تا 49 سال است و در تلاش هستیم بر اساس برنامه‎ای که در باب همین موضوع طرح کرده‎ایم هر ساله بتوانیم یک و نیم درصد از تعداد بی‌سوادان استان را کاهش دهیم.

به گزارش گلستان 24، وی در خصوص جایگاه نهضت سوادآموزی در برنامه توسعه ششم گفت: مسئولین برنامه جامع توسعه استان هنوز نامه‎ای در خصوص جایگاه نهضت سوادآموزی در برنامه ششم توسعه برای ما ارسال نکرده‎اند و اگر در خصوص موضوع مطرح شده نامه‎ای برای ما ارسال کنند، قطعا به آن نامه پاسخ خواهیم داد و جایگاه نهضت سوادآموزی و همچنین مشکلات نهضت سوادآموزی گلستان را یادآور خواهیم شد.

فیروزی گفت: ما باید تا پایان برنامه پنجم توسعه به فعالیت‎های خود در امر سوادآموزی در گلستان ادامه دهیم و اجازه ندهیم که خدشه‎ای به این کار وارد شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: براساس مصوبه که مقام معظم رهبری به اعضای شورای انقلاب فرهنگی ارسال کردند باید تا پایان برنامه پنجم توسعه، دادن آموزش به گروه سنی 10 تا 49 سال به پایان رسیده باشد و اگر ما تا پایان برنامه پنجم توسعه نتوانیم این کار را به پایان برسانیم، قطعا شخص مقام معظم رهبری خود وارد عمل خواهند شد و تصمیمات لازم را اتخاذ خواهند کرد و ما نیز پیرو دستورات رهبری در این باب خواهیم بود.

وی در خصوص مهمترین برنامه‎های این سازمان در استان گلستان گفت: این سازمان، دو برنامه مهم را دنبال می‎کند که یک گروه 10 تا 20 ساله را شامل می‎شود و از مهمترین الویت‌های‎کاری این سازمان به شمار می‎آید و دیگری نیز، اولیای بی‎سواد است که ما در حال برنامه‎ریزی مدون در این خصوص هستیم.

فیروزی تصریح کرد: در مرحله اول بیش از 8 هزار نفر را در گلستان شناسایی کردیم و بنا داریم با برنامه‎ریزی مدون، این افراد را در قالب سه دوره سواد آموزشی، تحکیم و انتقال سامان ببخشیم و همه عزیزانی که بی‎سواد هستند را به سواد تشویق کنیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان افزود: در حال حاضر تعداد بی‎سوادان استان گلستان بر اساس آخرین آمار در سال 1390، 94 هزار نفر بوده است اما در حال حاضر نزدیک به 60 هزار بی‎سواد در گلستان وجود دارند که این آمار مختص افراد بی‎سواد است و افراد کم سواد را شامل نمی‎شود.

وی گفت: امروزه کار سوادآموزی بسیار دشوار شده است و خود افراد نیز متمایل به حضور در کلاس‎ها نیستند و ما باید به دنبال این افراد برویم.

فیروزی گفت: اگر مسئولان بتوانند قوانین را به گونه‎ای تغییر دهند که افراد خود به امر سوادآموزی سوق پیدا کنند، قطعا سرعت و شتاب سوادآموزی در گلستان و کل کشور بیشتر خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار