رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گلستان:

نعیمی، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گلستان گفت: با توجه به مشکلات پیش روی قنادان در خرید آرد، بهتر است تا اتحادیه قنادان و بستنی فروشان هر شهرستان خرید آرد را انجام دهد.

خرید آرد توسط اتحادیه قنادان و بستنی فروشان هر شهرستان انجام شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی نعیمی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: متاسفانه قنادان برای خرید آرد سهمیه‌ای با مشکل مواجه هستند، ناگزیر به تهیه آرد با دو برابر قیمت آرد سهمیه‌ای هستند که این به افزایش قیمت تمام شده شیرینی منجر می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سامانه دریافت آرد سهمیه‌ای به صورت کشوری باز می‌شود و همه در یک بازه زمانی می‌توانند خرید را انجام دهند، درخواست داریم که مسئولان امر در ابتدا این سامانه را برای استان باز کنند تا بتوانیم سهمیه ۵۰۰ تن آرد مخصوص قنادان و سایر صنایع آرد بر را تامین کنیم.

نعیمی قیمت هر کیسه ۴۰ کیلویی سهمیه‌ای را ۲۱۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر هر قنادی به صورت انفرادی خرید می‌کند که برخی از آنها به دلیل عدم دسترسی به اینترنت یا عدم آشنایی با مراحل ثبت درخواست در سامانه ناچار به دفاتر پیشخوان دولت یا کافی نت مراجعه می‌کنند.

وی با بیان این نکته که هستند که زمان ثبت سفارش در سامانه کوتاه است، افزود: بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که اتحادیه قنادان و بستنی فروشان هر شهرستان سهمیه مورد نیاز قنادان را خریداری و سپس تحویل این صنف دهند.

به گفته رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گلستان، در حال حاضر بسیاری از قنادی‌ها به دلیل عدم موفقیت در ثبت سفارش در سامانه ناچار به خرید آرد آزاد هستند که همین موضوع به افزایش قیمت تمام شده شیرینی دامن می‌زند.

وی ادامه داد: اگر قنادان موفق به تهیه آرد دولتی نشوند ناگزیر باید آرد آزاد به قیمت کیسه‌ای ۴۵۰ هزار تومان را تهیه کنند امری گرانی قیمت شیرینی را محتمل می‌کند.

نعیمی کمبود روغن مورد نیاز شیرینی‌پزی را از دیگر مشکلات صنف قنادان دانست و اضافه کرد: انتظار داریم که اتحادیه قنادان در خصوص تهیه روغن قنادی‌ها ورود کند تا این کالای مهم قنادی هم با قیمت مناسب به کارگاه‌های شیرینی‌پزی استان تزریق شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار