رئیس هلال احمر گنبدکاووس گفت: در قالب طرح دادرس یک‌هزار و ۴۰۰ دانش آموز در گنبدکاووس با آموزش‌های امدادی برای روزهای سخت آماده شدند.

آموزش ۱۴۰۰ دانش آموز گنبدکاووس در طرح آماده در روزهای سخت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط جمعیت هلال احمر گلستان، اصغر نودهی اظهار کرد: دانش‌­آموزان به عنوان یکی از اقشار کلیدی و مؤثر تغییر نگرش در خانواده دارند و مدرسه به عنوان مکانی که دانش‌‌آموزان، زمان زیادی در آن حضور دارند، باید محیطی ایمن و به ‌دور از مخاطرات باشد در همین راستا طرح «دادرس» (دانش آموز آماده در روزهای سخت) با همکاری سازمان جوانان هلال احمر و سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش در مدارس متوسطه اول اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال در دهمین دوره طرح «دادرس» در سطح شهرستان گنبدکاووس با همکاری مربیان آموزشی هلال احمر شهرستان تاکنون یک‌هزار و ۴۰۰ دانش آموز پایه هشتم دختران و پسران به صورت مجازی و حضوری آموزش دیدند.

رئیس هلال احمر گنبدکاووس خاطرنشان کرد: دانش آموزان در این طرح با آموزش‌های کمک‌های اولیه با سرفصل‌هایی از قبیل احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی، انتقال و حمل مصدوم، اطفای حریق و اسکان اضطراری و مخاطرات طبیعی آشنا شدند.

در پایان این دوره‌ها که به صورت مجازی و حضوری برگزار شد دانش آموزان در قالب المپیاد امدادی به صورت تیم‌های ۱۵ نفر آموخته شده را به صورت تئوری و عملی در رقابتی سالم به اشتراک می‌گذارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار