سرپرست اداره‌کل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: احیای دیوار دفاعی گرگان نه تنها گردشگری استان که می تواند گردشگری ایران را تکان دهد.

احیای دیوار دفاعی گرگان گردشگری ایران را تکان می‌دهد/ احیای خلیج گرگان مهمترین مطالبه گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ رحمان فرمانی در گفتگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به مطالبات حوزه گردشگری و میراث فرهنگی گلستان از رئیس جمهور اظهار کرد: به طور قطع موضوع جزیره آشوراده یکی از مهم‌ترین مطالبات ما در سفر رئیس جمهور به استان گلستان است و امیدوارم این موضوع که نیاز به تصمیم گیری فراتر از استان و یک دستگاه اجرایی است در این سفر مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیات اینکه گلستان دارای جاذبه های بی‌شمار گردشگری است، افزود: مطالعه، مرمت و احیای برج قابوس به عنوان بلندترین برج آجری دنیا و میراث جهانی استان گلستان از دیگر مطالبات ما از رئیس جمهور است، همچنین موزه بزرگ گلستان واقع در شهر گنبدکاووس از دیگر مطالبات مهم ما است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان با بیان اینکه امیدوارم در سفر رئیس جمهور به استان به موزه روستایی قرق توجه ویژه ای شود، بیان کرد: بسیاری از پروژه های زیرساختی استان گلستان از جمله ایجاد بازارچه های صنایع دستی در هر شهر از دیگر مطالبات ما است، با توجه به ظرفیت های بی شمار استات گلستان در حوزه صنایع دستی، حمایت از هنرمندان و فعالان این حوزه در دستور کار ما قرار دارد.

فرمانی با بیان اینکه مطالعه و احیای دیوار دفاعی گرگان از دیگر مطالبات ما در سفر استانی رئیس جمهور به گلستان است، خاطرنشان کرد: احیای  دیوار دفاعی گرگان نه تنها گردشگری استان که می تواند گردشگری ایران را تکان دهد.

وی تصریح کرد: در مجموع مطالبات اداره‌کل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در سفر رئیس جمهور اعتباری پیشنهاد شده است اما به نظر می رسد این میزان اعتبار پیش بینی شده جوابگوی پروژه ها و مطالبات ما نباشد اما امیدوارم با نگاه مثبت رئیس جمهور و وزیر اعتبار قابل توجهی به بخش گردشگری گلستان اختصاص یابد تا پروژه های شاخص استان به نتیجه مثبت برسد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به سفرهای نوروزی اشاره کرد و یادآور شد: به نظر می رود در نوروز امسال با فروکش کردن کرونا بعد از دو سال وقفه در سفرهای نوروزی با سونامی سفر مواجه باشیم لذا ضروری است که برای پذیرش مسافران آماده باشیم به ویژه که گلستان در مسیر حرم امام رضا(ع) قرار دارد با حجم زیادی از مسافران، گردشگران و زائران روبه رو خواهد شد.

گفتنی است؛ استان گلستان یکی از زیباترین استان های شمال کشور به شمار می رود که جاذبه های دیدنی، جنگل های انبوه و پوشش گیاهی جنگلی  و آبشارهای فراوان بسیاری را در دل خود جای داده است، استان گلستان در کنار برخورداری از جاذبه های مختلف گردشگری و تاریخی دارای تنوع قومی و نژادی است که می تواند به عنوان استان هدف گردشگری کشور مورد توجه قرار گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار