معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیش از ۸۲ هزار واحد برای دریافت تسهیلات خودمالکی نهضت ملی مسکن به بانک‌ها معرفی شده‌اند گفت: مجموعا در دو طرح حمایتی نهضت ملی مسکن و اقدام ملی ۵ میلیون و ۱۸۰ هزار نفر تا کنون ثبت نام کرده‌اند.

ثبت نام ۵ میلیون و ۱۸۰ هزار نفر در نهضت ملی مسکن

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمود محمودزاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تا امروز در طرح نهضت ملی مسکن ۳ میلیون و ۴۲۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند. در طرح اقدام ملی نیز یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر نام نویسی کرده بودند که مجموع ثبت‌نام‌ها در دو طرح حمایتی مذکور به ۵ میلیون و ۱۸۰ هزار نفر می رسد. از این تعداد حدود ۴۲۰ هزار نفر افراد مجرد بالای ۲۳ سال هستند.

وی افزود: ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در حال انجام است و تا پایان اسفندماه ادامه دارد.

به گفته محمودزاده، بیش از ۸۲ هزار واحد خودمالکی که از فرصت این طرح استفاده کردند برای اخذ تسهیلات خودمالکی به بانکها معرفی شده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای بیش از ۹۸۰ هزار واحد مسکونی زمین تامین شده است گفت: هیچ مشکلی برای شروع عملیات اجرایی این واحدها وجود ندارد. از این تعداد ۳۳۰ هزار واحد کلنگ‌زنی شده یا آماده اجرا است.

محمودزاده تاکید کرد: علاوه بر ۹۸۰ هزار واحد مذکور، برای یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد دیگر زمین شناسایی شده که برای تغییر کاربری، الحاق و دیگر موضوعات در کارگروه‌ها و کمیسیونهای تخصصی استانی و ملی قرار دارند و اگر مصوبات آنها اخذ شود به تعداد موجود اضافه خواهند شد.

وی درباره پرداخت تسهیلات خودمالکی گفت: بانکهایی که متقاضیان دریافت تسهیلات خودمالکی به آنها معرفی می‌شوند انعقاد قرارداد را انجام می دهند و بر اساس سقف مصوب شورای پول و اعتبار پرداختها انجام می‌شود. این تسهیلات در حال پرداخت است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: سقف تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در شهر تهران ۴۵۰ میلیون تومان، شهرهای بالای یک میلیون نفر ۴۰۰ میلیون، سایر مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون، دیگر شهرها ۳۰۰ میلیون و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت ۲۰ ساله است.

بنابراین گزارش، قانون جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) مصوب ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰ یکی از برنامه‌های کلان دولت سیزدهم محسوب می‌شود. دولت با تلفیق دو طرح «نهضت ملی مسکن» و «اقدام ملی مسکن» قصد دارد چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال احداث کند. بانک‌ها موظف شده‌اند سالیانه ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح جهش تولید و تامین مسکن اختصاص دهند.

طبق آخرین آماری که وزارت راه و شهرسازی ارایه داده تا روز یکم اسفندماه ۱۴۰۰ تعداد ۳۲۰ هزار واحد یا تکمیل شده یا آماده عملیات اجرایی است و برای یک میلیون واحد تامین زمین شده است.

رستم قاسمی - وزیر راه و شهرسازی وعده داده که تا پایان سال جاری ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله عملیات اجرایی برسد. وام این واحدها در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، دیگر کلانشهرها ۴۰۰ میلیون، مراکز استانها ۳۵۰ میلیون، سایر مناطق شهری ۳۰۰ میلیون و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان با نرخ سود حداکثر ۱۸ درصد تعیین شده است. طبق آخرین برآوردها قیمت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن ۴.۷ میلیون تومان خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار