مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت:با اجرای طرح جهش مسکن ۲۸ هزار واحد مسکونی در روستاهای گلستان ساخته می شود.

ساخت ۲۸ هزار واحد مسکونی در روستا‌های گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان گرگان، حسینی گفت: سهمیه گلستان در طرح جهش مسکن سالی ۷ هزار واحد و در مجموع طی چهار سال ساخت ۲۸ هزار واحد مسکونی در روستا‌های گلستان است که با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در قالب طرح مسکن جوانان، بازسازی واحد روستایی و سایر موارد ساخته خواهد شد.

حسینی در مورد ساخت مسکن جوانان گفت: تاکنون ۶ هزار متقاضی واجد شرایط در روستا‌ها را شناسایی کردیم و کار انبوه سازی در ۱۴۰ روستا آغاز شده است.

اوگفت: در این طرح ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت ۲۰ ساله به افرادی که زمین دارند پرداخت می‌شود و به کسانی که زمین ندارند نیز زمین با قیمت دولتی واگذار می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: از طرح‌های در دست اجرای بنیاد مسکن ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی برای محرومان با کمک بنیاد مستضعفان و کمیته امداد با پرداخت کمک بلاعوض ۵۰ میلیون تومانی و تسهیلات ارزان قیمت ۲۰۰ میلیون تومانی است.

به گفته وی ساخت ۵۰۰ واحد دیگر با همکاری سپاه، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد، ساخت ۸۲ واحد مسکن ایتام و همچنین معلولان از جمله طرح‌های این نهاد برای خانه دارشدن است.

حسینی می گوید: هفته گذشته در سفر آقای جودی معاون بنیاد مسکن کشور به گلستان قول ساخت دو هزار واحد مسکونی برای محرومان با کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت با استفاده از منابع حساب صد امام (ره) را گرفتیم که امیدواریم به زودی اجرایی شود.

او گفت: شاخص نوسازی مسکن روستایی در گلستان بیش از ۶۰ درصد و ۱۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

حسینی گفت: در راستای محرومیت زدایی ۸۰۰ قطعه زمین به ارزش ۳۲ میلیارد تومان با کمک منابع طبیعی به واجدین شرایط تحویل دادیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار