دانشجویان گنبدکاووس در شرق گلستان با قدردانی از نگاه امیدبخش دولت سیزدهم برای حل مشکلات جامعه، برخی از مهمترین مطالبات خود را در آستانه سفر رییس جمهور به این استان مطرح کردند.

مطالبات دانشجویان گنبدی از رییس جمهور

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، تفکر در جمله "دانشجو موذن جامعه است و اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود" نقل شده از شهید رجایی به همه افراد جامعه متذکر می‌شود که دانشجو باید یکی از آگاه‌ترین افراد جامعه نسبت به موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باشد و اگر نسبت به مسائل پیرامون خود بی‌توجه باشد، تمامی جامعه متضرر خواهد شد.

شماری از دانشجویان گنبدی با قدردانی از حضور میدانی و سفرهای استانی آیت‌الله رییسی برای بررسی مستقیم مشکلات مردم، اعتقاد دارند عملکرد دولت سیزدهم از ابتادی فعالیت تاکنون منسجم، یکپارچه و انقلابی با نگاه جهادی برای بهبود شرایط جامعه بود و این رویکرد آنان را بر آن داشت تا با عمل به وظیفه مطالبه‌گری خود بخشی از مهمترین چالش‌های جوانان گلستان را برای پیگیری از سوی دولتمردان مطرح کنند.

سرعت بخشیدن به حل مسائل جامعه از جمله اشتغال، مسکن، کاهش نرخ تورم و گرانی، جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، ارتقای ارزش پول ملی، ارزان کردن کالاها، انتخاب مشاور جوان از جنس دانشجویان مطالبه‌گر، برگزاری جلسات در ساعات بعدازظهر و پاسخگویی به ارباب رجوع در زمان اداری، مبارزه با فساد، برنامه ریزی برای آینده کودکان از بدو تولد، افزایش حقوق کارمندان و نگاه ویژه به قشر ضعیف از شاخص‌ترین مطالبات مطرح شده توسط دانشجویان گنبدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا است.

به گفته دانشجویان حل بسیاری از مشکلات کشور مانند اشتغال جوانان با جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی به دلیل بدهکاری به بانک‌ها، ایجاد سالانه یک میلیون مسکن، مبارزه با فساد و حقوق‌های نجومی در برنامه‌های دولت سیزدهم قرار دارد که به نتیجه رسیدن‌ آنها باعث افزایش امید در جامعه خواهد شد. 

یکی از دانشجویان گنبدی به خبرنگار ایرنا گفت: مطالبه همه دانشجویان و دغدغه اصلی آنان اشتغال بعد از پایان تحصیل است به طوری که شرایط برای استخدام خیلی از آنان بعد از گذراندن تحصیلات تکمیلی و دوران سربازی به دلیل بالا رفتن سن به سختی فراهم می‌شود.

علی تنهایی افزود: لازمه اقدام به ازدواج و تشکیل خانواده در مرحله نخست داشتن شغل است لذا سن ازدواج خیلی از جوانان به دلیل نداشتن شغل بالا رفته و برخی هم ترجیح می‌دهند با توجه به هزینه‌های بالای زندگی، مجرد باقی بمانند.

وی اظهارداشت: آسان‌تر کردن شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی با انجام طرح‌های تحقیقاتی با محوریت کمک به پیشرفت جامعه در تولید و اشتغال از جمله راهکارهایی است که می‌تواند زمان ورود به بازار کار جوانان را کاهش دهد.

این دانشجوی کارشناسی ارشد رشته علوم کشاورزی، گفت: دانشجویان رشته کشاورزی می‌توانند با اجرای طرح‌های تحقیقاتی و دریافت وام‌های کم بهره و تسهیل امور اداری با راه اندازی فعالیت‌های مختلف از جمله تولیدات گلخانه‌ها، پرورش قارچ و یا باغداری زمینه اشتغال خیلی از جوانان را فراهم کنند.

کمیل انصاری دیگر دانشجوی گنبدی هم گفت: دولت سیزدهم نشان داد که یک دولت منسجم، یک‌پارچه و انقلابی با تلاش جهادی است و رییس جمهور هم تاکنون پای کار بوده و با سفرهای استانی و بازدیدهای سرزده، مشکلات را از نزدیک بررسی و به آمارها و گزارشات دریافتی بسنده نکرده است.

وی افزود: از دولت سیزدهم و در راس آن رییس جمهور انتظار می‌رود که این شور و حرارت انقلابی در حل مشکلات کشور را همچنان حفظ کند و همان‌گونه که تا به اینجای کار برای مرتفع ساختن موانع و سختی‌ها و حل مشکلات بی تابانه و شجاعانه عمل کرد از این به بعد هم عمل کند.

این دانشجو با بیان اینکه عمده جمعیت کشور را قشر ضعیف تشکیل می‌دهند، از دولت سیزدهم خواست نگاه ویژه به حل مشکلات این قشر داشته باشد.

انصاری افزود: تورم و گرانی و افزایش قیمت‌ها به شدت این قشر را با مشکل مواجه کرده و متاسفانه سیاست‌های اتخاذشده گذشته اعم از تخصیص ارز دولتی برای واردات کالای اساسی هم تاثیری در رفع مشکلات اقتصادی مردم نداشته است.

وی گفت: تنها حمایتی که این قشر به صورت واقعی و ملموس دریافت می‌کنند یارانه‌ است که متاسفانه برخلاف تورم‌ها هیچ رشدی نداشته است.

انصاری ادامه داد: نظارت بر بازار مورد بعدی است که دولت سیزدهم باید مورد توجه قرار دهد چرا که تاثیر مستقیم در زندگی مردم دارد، متاسفانه تمام فروشگاه‌ها اجناس را بالاتر از نرخ‌های مصوب به فروش می‌رسانند در صورتی که برخورد قاطع با چند مورد از این فروشگاه‌ها می‌تواند باعث کنترل بازار شود.

دبیر انجمن علمی اقتصاد دانشگاه گنبدکاووس نیز گفت: دانشجویان انقلابی که نخستین حامیان رییس جمهور در این دوره بودند به طور قطع اولین منتقدان وی نیز خواهند بود تا با ورود جدی دولت سیزدهم باری از مشکلات جامعه برداشته شود.

میلاد سبحانی خطاب به رییس جمهور بیان کرد: مطالبه ایجاد اشتغال، مسکن، ارتقای ارزش پول ملی و ارزان کردن کالاها تکراری شده و می‌دانیم در حال تلاش هستید اما لازم است سرعتتان را زیاد کنید.

وی با بیان اینکه ایران حدود ۱۰۰ سال است که در مسیر توسعه قرار دارد، گفت: مسیر توسعه هر چقدر طولانی‌تر باشد سخت‌تر و آسیب‌زاتر می‌شود و این بی تعادلی اقتصادی و ناهنجاری فرهنگی نتیجه طولانی شدن این مسیر است.

این دانشجو افزود: طولانی شدن مسیر توسعه نشان از مدیر بودن کسانی است که نه بینش توسعه‌ای دارند و نه برنامه برای آن، اما خدا را شکر وزیران فعلی بینش توسعه‌ای دارند اما در انتخاب مدیران میانه و حتی ادارات شهرستانی کوتاهی نکنید.

سبحانی از رییس جمهور خواست یک مشاور جوان از جنس دانشجو مطالبه گر برای خود انتخاب کند تا وی را نسبت به مشکلات هوشیار کند.

وی اظهارداشت: از دولتمردان سیزدهم درخواست داریم به بهانه تولید و اشتعال به جلسات تشریفاتی نروند و از تشکیل ستاد و شوراهای انحرافی پرهیز کنند.

این دانشجو از رییس جمهور خواست دستور دهد تا ادارات و نهادهای دولتی برخی جلسات و بازدیدها را به بعدازظهر موکول کنند و در شیفت اداری در خدمت ارباب رجوع باشند.

سبحانی با قدردانی از ورود خوب دولت سیزدهم در بحث مبارزه با فساد، ریشه کنی فساد در جامعه را از مطالبات مردم به ویژه دانشجویان دانست و گفت: مبارزه با فساد فقط مبارزه با دزدی نیست، همین که یک مسوول بی‌کفایت و نامربوط منصوب شود خود فسادزا خواهد بود.

وی به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه گنبدکاووس گفت: بومی گزینی خوب است و تا به الان به نحو احسن در دولت سیزدهم انجام شده اما نباید در این بومی گزینی فقط بر یک منطقه خاص تمرکز کرد که اینگونه قومی گزینی می‌شود به عنوان مثال یک شهرستان همه کاره یک استان خواهد شد.

سبحانی، برنامه ریزی برای آینده کودک مطابق با نیازهای کشور از بدو تولد، حفظ ارزش‌های اسلامی و ایرانی، عادلانه شدن حقوق کارمندان، توجه به بهره‌وری از منابع ملی کشور با کمک دانشگاهیان، پژوهشکده‌ها، اندیشکده‌ها و نخبه‌های علمی، قطع دست دلالان از بازار، افزایش امید به آینده در جوانان و نجات پالایشگاه‌ها و کشاورزان از خام فروشی را از دیگر خواسته‌های دانشجویان مطالبه‌گر برشمرد.

وی افزود: نظام آموزشی باید به کل متحول شود، چرا که آموزش و پرورش مصرف کننده نیست بلکه کلیدی ترین موتور توسعه به حساب می‌آید لذا لازم است معلمان را از همه نظر بروزرسانی کنید و هر کدام که نسخه جدید ندارند را بایگانی کنید نه اینکه سن بازنشستگی را افزایش دهید، افزایش سن بازنشستگی با مفاد بیانیه گام دوم انقلاب مد نظر رهبر معظم انقلاب همخوانی ندارد.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور با همراه شماری از وزرا روز جمعه ۱۳ اسفند در قالب شانزدهم سفر استانی دولت به گلستان سفر می کند.

به گفته علی محمد زنگانه  استاندار گلستان دیدار با خانواده شهدا و جمعی از برگزیدگان و اقشار مردم، حضور در نشست شورای اداری و بازدید از زیرساخت‌های استان از محورهای برنامه‌های سفر رییس دولت سیزدهم به این استان است.

همچنین طبق اعلام روابط عمومی استانداری گلستان، شماره تلفن ۱۱۱ به صورت شبانه روزی آماده دریافت درخواست های مردم گلستان در ایام این سفر خواهد بود.

آیت الله رئیسی در ۱۵ سفر پیشین استانی خود به استان‌های هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر و گیلان سفر کرده بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار