گلستان فردا میزبان سفر استانی دولت

کودکان و نوجوانان گلستانی در آستانه سفر رییس جمهور به این استان چشم به راه نگاه عدالت محور دولت مردمی سیزدهم با در نظر گرفتن اعتبارات کافی برای توسعه کانون های پرورش فکری این منطقه هستند.

اعتبارات کافی لازمه توسعه کانون‌های پرورش فکری کودکان در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، به تاکید کارشناسان، آینده را کودکان و نوجوانان جامعه می‌سازند که اگر به درستی تربیت نشوند نه تنها خانواده ها بلکه یک کشور به مشکل برخواهد خورد که دولت مردمی سیزدهم می تواند با توزیع عادلانه‌ خدمات به همه افراد این قشر به ویژه در مناطق کم برخوردار زمینه ساز رفع چالش ها و مشکلات آنان باشد و از آسیب های فراگیر آینده جلوگیری کند.

رییس جمهور به همراه شماری از وزرا فردا جمعه در قالب شانزدهم سفر استانی به گلستان سفر می کند.

کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان مکان مناسبی برای پرورش آیندگان است تا کودکانی که در آینده مسوولیت اداره کشور را برعهده خواهند گرفت از تعلیم و تربیت درست از هم اکنون برخوردار شوند که البته برای این مهم نیازمند حمایت دولت در بخش های زیرساختی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان روز پنجشنبه در همین ارتباط گفت: دسترسی به امکانات موردنیاز برای پرورش فکر کودک و نوجوان، توسعه کتابخانه های سیار کانون، ایجاد سینما و سالن های تئاتر ویژه و توزیع خدمات عدالت محور به همه کودکان و نوجوانان از دغدغه های کانون است که به علت کمبود شدید منابع محقق نشد و آیا ضرورت ندارد به نیازهای کانون پرورش فکری توجه شود؟

محبوبه رجبی‌نسب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگی زیربنای توسعه در همه بخش ها بوده که زیربنایی ترین حوزه در بخش فرهنگ، انسان سازی است و در بخش انسان سازی مهم ترین حوزه توجه به توسعه فکر کودک و نوجوان است که متاسفانه تاکنون در مقایسه با سایر سازمان های فرهنگی و اقتصادی از سوی مدیریت کلان کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: کمبود اعتبارات حوزه کودک و نوجوان در مقایسه با سایر سازمان ها، وضعیت نامطلوب رفاهی و مالی نیروی انسانی، کمبود شدید امکانات سخت افزاری و نرم افزاری از نشانه های کمبود توجه در سال های گذشته به این قشر مهم است و این پرسش طرح می شود واقعا چرا به این حوزه اهمیت داده نمی شود؟

امروز هجمه های فرهنگی زیادی از سوی دشمنان به سمت و سوی کودکان و نوجوانان ما روانه می شود که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می تواند با برنامه های خود بخش زیادی از این هجمه ها را خنثی و ناکارآمد کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان افزود: نخبگان موتور محرک توسعه کشور هستند و باید نخبه پروری انجام شود و راه آن پرورش فکر کودکان و نوجوانان است.

به یقین گنجاندن اعتبار در دولت عدالت محور سیزدهم برای آموزش و تربیت کودکان و نسل نوجوان یک سرمایه گذاری پر منفعت برای آینده است و نباید به آن به چشم سرمایه سوزی بی فایده نگاه کرد.

غفلت از حوزه‌های فرهنگی، پرورشی و تربیتی آسیب‌های جبران ناپذیری را به پیکره جامعه وارد می‌کند که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند در پیشگیری از این موضوع بسیار موثر به ایفای نقش بپردازد.

در دولت سیزدهم بر افزایش کیفیت برنامه های  کانون های پرورش فکری تاکید می شود که امیدواریم با افزایش اعتبار و بودجه به کودکان و نوجوانان مناطق محروم و مرزی گلستان بیشتر توجه شود.

گلستان با حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت، ۳۶۲ هزار دانش آموز و پنج هزار عضو رسمی کانون پرورش فکری کودکان متشکل از اقوام و مذاهب مختلف ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار