سرپرست اجرایی موزه بزرگ گلستان:

سرپرست اجرایی موزه بزرگ گلستان با اشاره به ضرورت توجه به ساخت این موزه در سفر رئیس جمهور به گلستان، گفت: وزیر میراث فرهنگی مصوبه خوبی برای تخصیص اعتیارات ویژه به موزه بزرگ گلستان اخذ کند.

موزه بزرگ گلستان چشم انتظار کمک تاریخی دولت

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدجواد احمدی اصل در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه شهرستان گنبدکاووس یکی از ظرفیت های بزرگ گردشگری شمال کشور به شمار می رود، اظهار کرد: ظرفیت های متنوع تاریخی، مذهبی، صنایع دستی و اقلیمی این شهرستان باعث شده تا یک مجموعه کامل گردشگری در گنبدکاووس رخ نمایی کند.

وی با بیان اینکه گنبدکاووس دارای بیش از 200 تپه باستانی و تاریخی است، افزود: متاسفانه عمده این تپه های باستانی مورد کاوش و عملیات های باستان شناسی قرار نگرفته اند که باید در کنار شهر بزرگ و تاریخ جرجان به عنوان یکی از شهرهای دوره اسلامی است، برج قابوس و دیوار بزرگ گرگان را به ظرفیت های باستانی شهرستان اضافه کرد.

سرپرست اجرایی موزه بزرگ گلستان با تاکید بر اینکه مطالبه جدی مردم و کارشناسان باستان شناسی شهرستان گنبدکاووس قرار گرفتن آثار باستانی کشف شده از سایت های باستانی این شهرستان در موزه ای در همین شهر است، خاطرنشان کرد: پیش از این آثار باستانی مکشوفه شهرستان در موزه های مازندران، موزه ملی رفته و جالب تر اینکه در حال حاضر کمتر موزه ای در دنیا وجود دارد که حداقل یک اثر باستانی زرین فام جرجان را نداشته باشد.

احمدی اصل مطالبه شکل گرفته در مردم و مدیران شهرستان را مطالبه ای درست دانست که پیش از منجر به تصویب و آغاز عملیات اجرایی ساخت موزه بزرگ گلستان شد و ادامه داد: اما متاسفانه تخصیص اعتبار خوبی در سالهای اخیر صورت نگزفت و ما ز آقای ضرغامی می خواهیم که حال که نماینده تام الاختیار رئیس جمهور در سفر به گلستان در شهرستان گنبدکاووس هستند هم مطالبه ما را به گوش جان شنیده و هم به رئیس دولت مردمی منتقل کنند.

وی از هزینه اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 934 میلیون تومان تا به امروز در پروژه ساخت موزه بزرگ گلستان خبر داد و گفت: این هزینه ها برای تهیه نقشه های معماری فاز یک و دو، 4 هزار و 500 متر گودبرداری و 2 هزار و 500 متر اجرای فنداسیون در ضلع شرقی، اجرای ستون گذاری همکف بخشی از ساختمانها، مطالعات ژئوتکنیک، خریداری انشعاب آب و برق  و دیوار کشی محوطه صرف شده است.

سرپرست اجرایی موزه بزرگ گلستان سهم اعتبارات ملی این پروژه را 5 میلیارد و 126 میلیون تومان و سهم اعتبارات استانی را تا کنون 808 میلیون و 500 هزار تومان عنوان کرد و افزود: این به معنای عزم جدی و کمک وزارتخانه به صورت نسبی برای ایجاد این موزه است که نیازمند حمایت های استانی و تداوم حمایت های ملی است.

احمدی اصل اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه موزه بزرگ گلستان را 80 میلیارد تومان دانست و گفت: در سفر رئیس جمهور به گلستان، آقای ضرغامی نماینده تام الاختیار رئیس جمهور در شهرستان گنبدکاووس خواهند بود که اتفاقا محل اجرای پروژه موزه بزرگ گلستان است و انتظار می رود که ایشان به عنوان وزیر میراث فرهنگی و نماینده رئیس جمهور موضوع ساخت این موزه را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه شهرداری یک زمین چند میلیاردی را به میراث فرهنگی داده و انتظار تسریع در ساخت این پروژه را دارند، ادامه داد: امیدواریم آقای ضرغامی فردا در بازدید از گنبدکاووس با نگاهی ویژه به این موزه بتواند عصر جمعه مصوبه خوبی ار شورای اداری استان که با حضور رئیس جمهور برگزار میشود اخذ کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار