فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: سه فقره آتش سوزی در ۲۴ ساعت گذشته در جنگل‌های طبیعی استان رخ داد که توسط نیروهای یگان حفاظت با همکاری جوامع محلی مهار شد.

۳ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های گلستان مهار شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سرهنگ عیسی گلبینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۱۰ هزار متر مربع از جنگل‌های شهرستان‌های مینودشت، علی‌آباد و گالیکش در ۲۴ ساعت گذشته درگیر آتش سوزی شد.

وی افزود: آتش سوزی‌ها در سطح هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع از جنگل‌های طبیعی مینودشت، هزار متر از جنگل‌هی طبیعی علی‌آبادکتول و هزار و ۵۰۰ متر مربع از جنگل‌های طبیعی گالیکش رخ داد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان یادآور شد: همه این آتش‌سوزی‌ها با همکاری نیروهای منابع طبیعی و همراهی جوامع محلی مهار شد و از صبح امروز تاکنون حریق جدیدی در مراتع و جنگل‌های استان گزارش نشده است.  

سرهنگ گلبینی عامل این آتش‌سوزی‌ها را انسانی اعلام  و اضافه کرد: گرمای هوا و وزش باد که از روز گذشته پدیده قالب بر آسمان استان بوده شرایط را برای وقوع آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی مساعد کرده لذا نیروهای منابع طبیعی در آماده باش هستند.

استان گلستان ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار جنگل دارد و آتش سوزی، تخریب، تصرف و خشکسالی از جمله چالش‌های فراروی جنگل‌های شمال ایران است که باید برای رفع معضلات این اکوسیستم ارزشمند، تدابیری ویژه اتخاذ کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار