لطفی گفت: مهم ترین شروط ما برای همکاری با شهرداری برای واگذاری النگدره مسوولیت پذیری شهرداری، مسئولیت پذیری برای امنیت تاسیسات، ارائه ضمانت نامه معتبر ملکی یا دارایی با قابلیت اجرا معادل مسوولیت ها که اگر کاری خلاف قرارداد صورت گرفت توانایی اقدام را داشته باشیم.

وعده تولید 12 میلیون نهال در قرق/ شهرداری گرگان تا پایان سال برای پذیرش شروط منابع طبیعی در النگدره وقت دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، عبدالرحیم لطفی در نشست خبری هفته منابع طبیعی اظهار کرد: هفته منابع طبیعی از فردا با شعار ایران سرسبز؛ ایران قوی همه با هم جهاد برای حفظ و احیای منابع طبیعی شروع می شود.

مدیرکل منابع طبیعی گلستان خاطرنشان کرد: ۱۶اسفند با عنوان منابع طبیعی مسوولیت اجتماعی و همیاران طبیعت، ۱۷اسفند منابع طبیعی حفاظت و قانون، ۱۸اسفند منابع طبیعی فرهنگ و رسانه، 
۱۹اسفند کاهش مخاطرات طبیعی، ۲۰اسفند منابع طبیعی خانواده آموزه های دینیفعالیت خواهیم کرد. 

وی با اشاره به توزیع نهال در نماز جمعه ۲۱اسفند افزود: بنا داریم با عنوان هر شهید 1000 نهال در ۲۲اسفندبه عناون پایلوت در پارک چهار هزار شهید اقدام به نهال کاری کنیم که با توجه به وسعت کار در این پارک بخشی از کار صورت می پذیرد.
 
لطفی در خصوص احیای پارک چهار هزار شهید آق قلا عنوان کرد: زه کشی پارک انجام شده و تخصیص آب داده شده ضمن اینکه اعتقاد ویژه ای به احیا این پارک در آق قلا دارم.

مدیرکل منابع طبیعی گلستان با اشاره به وضعیت پارک جنگلی النگدره تصریح کرد: نامه های بسیاری در کارتابل اداری صورت می پذیرد که نیاز ویژه ای برای رسانه ای کردن نیست نمی دانم شهرداری با چه ذهنیتی اقدام به انتشار نامه کرد.

وی متذکرشد: النگدره و دیگر جنگل ها برای ما اهمیت بالایی دارند چرا که تمرکز ویژه ای بر روی احیای اکوسیستم کرده ایم و در این مسیر با هیچ کس تعارف نداریم، شهرداری گرگان اگر واقعا نمی خواهد یا نمی تواند شروط ما را بپذیرد کار را قبول نکند. 

لطفی با بیان اینکه برخی می خواهند کار را قبول کنند اما مسئولیت قبول نکنند، ابراز کرد: مهم ترین شروط ما برای همکاری با شهرداری برای واگذاری النگدره مسوولیت پذیری شهرداری، مسئولیت پذیری برای امنیت تاسیسات، ارائه ضمانت نامه معتبر ملکی یا دارایی با قابلیت اجرا معادل مسوولیت ها که اگر کاری خلاف قرارداد صورت گرفت توانایی اقدام را داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی گلستان اذعان کرد: شهرداری باید با تعداد پرسنل قوی تر در النگدره حاضر شود و شروط فرعی دیگر که تنها تا پایان سال برای تعیین تکلیف فرصت دارند.

وی در خصوص واگذاری عرصه های جنگلی به شهرداری های گلستان نیز ادامه داد: شهرداری قرق نامه زد حاضر بودیم قرق را به شهرداری واگذار کنیم اما شهرداران باید در راستای پذیرش کار مسئولیت بپذیرند ضمن اینکه در حال حاضر شهرداری کردکوی، بندرگز، علی آباد، کلاله برای جنگل ها نامه زده اند که اگر بخواهند تعهد بدهند استقبال می کنیم.

لطفی با بیان اینکه سفر رییس جمهور در راستای احیای جنگل و منابع طبیعی مصوبات خوبی برای گلستان داشت، تصریح کرد: حدود 500 میلیارد تومان برای جنگل کاری، ۱۱۰میلیارد تومان بیابان زدایی، اطفا حریق ۵۰میلیارد تومان اختصاص داده شد که می تواند انقلاب خوبی برای حوزه منابع طبیعی ایجاد کند.

مدیرکل منابع طبیعی گلستان اظهار کرد: در راستای زراعت چوب 400 هزار نهال کاشتیم و همین تعداد را در ادامه می کاریم ضمن اینکه برنامه داریم 10 هکتار جنگل کاری آغشته شده به قارچ ترافل که مورد تایید جنگل و مرتع کشور را خواهیم داشت.

وی در خصوص نهالستان قرق گفت: مجری در قرق حساب هایش مسدود است که این موضوع کار را با چالش رو به رو کرده اگر مشکلات حقوقی حل شود پس از پایان قرارداد کار را خودمان بر عهده می گیریم که می توانیم  12 میلیون نهال جنگلی تولید کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار