بدون فراخوان وارد صحنه‌های کمک‌رسانی و دفاع از مردم، انقلاب و ارزش‌های اسلامی می‌شوند، بی‌سبب نبود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در ترسیم‌شان فرمودند «اگر سپاه نبود، کشور نبود» و در این روزها هم خاطرات خوش سیل‌زدگان گلستان از سروقامتان نقل محافل است.

خاطرات فراموش‌نشدنی مردم سیل‌زده گلستان از سروقامتان/ کارنامه‌ای ارزشمند از خدمات مردمی و جهادی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، کارنامه‌ای ارزشمند از خدمات مردمی و جهادی دارند سبزپوشانی که غیرتمندانه در بخش‌های مختلف دفاع از مردم و انقلاب اسلامی وارد شده و می‌شوند، ولادت امام حسین (ع) مجالی است برای پاسداشت روز پاسدار، تا مرور عملکردی را به نظاره بنشینیم که عصاره انقلاب اسلامی است.

سوم شعبان، ولادت باسعادت امام حسین ع مزین به روز پاسدار شده است، «پاسدار» واژه‌ای عمیق است که برای رسیدن به معنای شگرف آن باید ساعت‌ها تأمل کرد.

در نظر مردم پاسدار در معنای نگهبانی از میهن و ناموس تعریف می‌شود و این غیرت و همت را از اول انقلاب در زمره خدمات و وظایف سپاهیان شاهدیم.

پاسداران در حساس‌ترین لحظه‌های تاریخ از میان مردم برخاستند و به عنوان سدی محکم در برابر دشمنان ایستادند. گذشتن از جان و مال؛ غیرت و روح بلند می‌خواهد که پاسداران در دوران دفاع مقدس و حتی در دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) آن را به بهترین شکل ممکن به منصه ظهور رساندند.

شاید در تاریخ بشریت کم باشند افرادی که برای دفاع از دین و میهن جان خود را برکف دستان گرفته و خالصانه بدون هیچ چشم‌داشتی قدم در راه دفاع از آرمان‌های اسلام می‌گذارند.

مردم شیعه و  اهل سنت گلستان که سیل 1398 هنوز از خاطرشان نرفته و همواره از تلاش های سبزپوشان سروقامت پاسدار به نیکی یاد می کنند غیرتمندانی که در برهه های سخت مردم را فراموش نکرده و نمی کنند و امروز پاسداشت آنهایی است که در مقام عمل انسانیت را به اوج اقتدار رساندند.

مردم گلستان بر این باورند که پاسدار در همه میدان های کمک رسانی و دفاع از ناموس و سرزمین پای کار است و در این اتفاق ارزشمند مهمترین چیزی که خودنمایی می‌کند خدمت بی منت است.

حاج آخوند عبدالجبار میرابی امام جمعه اهل سنت قره تپه بندرترکمن با تبریک روز ولادت امام حسین (ع) و گرامیداشت روز پاسدار گفت: همچنان که امام حسین (ع) برای دفاع از مظلومان و تبیین و ترویج قانون استقامت و پایداری تلاش کردند این روز بزرگ به نام روز پاسدار نام گرفت.

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا استان گلستان نیز با تبریک این سوم شعبان گفت: سپاهیان باید خود را به اوصاف امام حسین (ع) زیبنده کنند، پاسدار بودن خدمت کردن به مردم است و این خدمت نمونه یک ارزش گزاری است.

حجت الاسلام عبدالعلی ایمانی افزود: هر کسی که در مسیر اعتلای انقلاب اسلامی قدمی برمی دارد در حقیقت پاسدار است، این افراد نمونه عینی از خادمان ملت هستند که برای جانفشانی از امام و امت از جان و مال خویش می گذرند.

 

سردار ملک شاهکوهی نیز با تبریک روز پاسدار و ولادت باسعادت امام حسین (ع) گفت: ماه پر خیر و برکت شعبان المعظم که دروازه اتصال به ماه مهمانی خداست به ولادت سردارانی مزین گردیده که حماسه عاشورا با نام آنها درهم آمیخته شده است

وی افزود: سوم شعبان و سالروز ولادت امام حسین (ع) عید سعیدی است که به عنوان روز پاسدار نامگذاری گردیده است، حضرت حسین ابن علی (ع) اولین و والاترین پاسدار تعالیم اسلام ناب محمدی در طول تاریخ بوده و پاسداران انقلاب اسلامی باید با الگوگیری از سیدالشهدا (ع) در راه اسلام گام بردارند.

ملک شاهکوهی بیان کرد: سپاه نهادی مردمی ، مولد انقلاب و خادم مردم است و پاسداران انقلاب اسلامی همواره خود را خادم مردم می دانند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار