سرپرست فرمانداری مراوه‌تپه واقع در منتهی الیه شمال شرق گلستان گفت: یادواره ۷۲ شهید جامعه عشایری استان ۲۲ اسفند ماه همزمان با روز بزرگداشت مقام شهید به میزبانی این شهرستان مرزی برگزار می‌شود.

یادواره ۷۲ شهید جامعه عشایری گلستان در مراوه‌تپه برگزار می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی فرمانداری مراوه‌تپه، لقمان قربانی در نشست هماهنگی برگزاری یادواره ۷۲ شهید جامعه عشایری گلستان به میزبانی این شهرستان افزود: شهیدان نقش ارزنده‌ای در به ثمر رساندن انقلاب‌ اسلامی، صیانت از کشور در جنگ تحمیلی هشت ساله و امنیت حال حاضر جامعه برعهده دارند و مایه افتخار و عزت ما هستند.

قربانی بیان کرد: برگزاری آیین بزرگداشت شهیدان بالاخص شهدای عشایری کمترین وظیفه‌ ما است و همه ادارات و نهادهای مراوه‌تپه برای برگزاری باشکوه این مراسم مشارکت خواهند داشت.

همچنین رییس سازمان بسیج عشایر گلستان نیز در این نشست گفت: یادواره ۷۲ شهید عشایر استان در راستای کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید جامعه عشایر کشور برگزار می شود.

سرهنگ یحیی اسلام نژاد افزود: زنده نگه داشتن روحیه جهاد و شهادت طلبی، نشر و توسعه فرهنگ دفاع مقدس و ارائه الگوهای آن به جامعه، تقویت روحیه انقلابی و ساده زیستی، آزاد مردی و آزاد منشی از مهمترین اهداف برگزاری یادواره شهدای عشایر است.

وی اضافه کرد: با برگزاری آیین‌های بزرگداشت شهیدان، ایثارگران و رزمندگان، علاوه بر اینکه یاد و خاطره آنها در جامعه زنده می‌ماند، اقشار مختلف جامعه بالاخص نسل جوان نیز با حماسه آفرینی‌ها و دلاوری‌های آنها در دفاع از کشور و مردم بیشتر آشنا خواهند شد.

به گزارش ایرنا، گلستان یکی از استان‌های عشایری کشور است که چهار هزار و ۱۲۲ خانوار عشایری شامل هزار و ۸۸۸ خانوار بومی ترکمن و ۲ هزار و ۲۳۴ خانوار کوچنده با مجموع جمعیت افزون بر ۲۳ هزار نفر در مراتع این استان زندگی می‌کنند.

جامعه عشایری گلستان را ۲ تیپ از عشایر کوچنده کُرد خراسان‌های شمالی و رضوی و تعداد محدودی از سمنان و عشایر بومی ترکمن استان تشکیل می‌دهند که در مجموع ۷۶۷ هزار راس دام برای پرورش در اختیار دارند و  قلمرو زیستی آنان ۳۵۰ هزار هکتار از مراتع سه شهرستان گنبدکاووس، مراوه‌تپه و کلاله است.

شهرستان مرزی مراوه‌تپه ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستا سکونت دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار