پویش هر شهروند یک درخت روز سه شنبه با هدف توسعه فضای سبز و زیباسازی منظر شهری توسط شهرداری گنبدکاووس و با مشارکت شهروندان محله شهرک مقدادی این شهر آغاز شد.

پویش هر شهروند یک درخت در گنبدکاووس آغاز بکار کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس در آغاز به کار این پویش گفت: امسال شهرداری در راستای توسعه فضای سبز شهری و استقبال از عید نوروز از حدود یک ماه قبل کار توزیع و غرس نهال و گل‌های فصلی را در آغاز کرده است.

پرویز ناصری افزود: برای افزایش مشارکت شهروندان گنبدی در امر توسعه و نگهداری فضاهای سبز شهرداری به مناسبت بزرگداشت هفته منابع طبیعی (۱۵ تا ۲۱ اسفند)  امروز اقدام به راه اندازی پویش هر شهروند یک درخت کرد.

وی اضافه کرد: از آغاز توزیع و غرس نهال و گل‌های فصلی تاکنون افزون بر ۱۰ هزار اصله نهال و حدود ۲.۵ میلیون گل فصلی در معابر شهری، بوستان‌ها، حاشیه جاده‌های ورودی و جاده سلامت واقع در نوار شمالی شهر، بلوار شهید سیلمانی تا جاده اسبدوانی و شهرک‌های بهارستان و مقدادی غرس شده است.

رییس شورای اسلامی گنبدکاووس ادامه داد: شهرداری آمادگی توزیع و غرس نهال و انواع گل‌های فصلی به ترتیب تا ۲۰ هزار اصله و سه میلیون گل را تا یک هفته قبل از سال جدید دارد و شهروندان می‌توانند جهت تهیه نهال و گل‌های فصلی به واحد فضای سبز شهرداری مراجعه نمایند.

به گفته ناصری، نهال‌های تهیه شده توسط شهرداری گنبدکاووس جهت توزیع و غرس از گونه‌های "داغ داغان، چنار، سنجد تلخ و نارنج" هستند.

همچنین پیش از این شهردار گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، سرانه فضای سبز هر شهروند این شهر را حدود ۱۲ مترمربع اعلام کرد و گفته بود که با انجام برخی طرح‌ها و اقدامات واحد فضای سبز شهرداری از جمله غرس درخت، احداث یا توسعه بوستان‌های محله‌ای و طرح بام سبز این سرانه تا ۲ سال آینده به ۱۵ مترمربع افزایش خواهد یافت.

به گفته سیدعلی اصغر موسوی، گنبدکاووس افزون بر ۱۶۰ هزار جمعیت و ۲۸ کیلومتر مربع وسعت دارد و مساحت فعلی فضای سبز آن حدود ۱۹۰ هزار مترمربع (۱۹ هکتار) است که با طرح‌های اشاره شده وسعت فضای سبز این شهر به ۲۴۰ هزار مترمربع افزایش خواهد یافت.

گنبدکاووس با افزون بر ۲۸ کیلومتر مربع وسعت، دومین شهر بزرگ استان گلستان است.

ارسال نظر

آخرین اخبار