شهردار گنبدکاووس، سرانه فضای سبز هر شهروند این شهر را حدود ۱۲ مترمربع اعلام کرد و گفت: با انجام برخی طرح‌ها و اقدامات واحد فضای سبز شهرداری از جمله غرس درخت، احداث یا توسعه بوستان‌های محله‌ای و طرح بام سبز این سرانه تا ۲ سال آینده به ۱۵ مترمربع افزایش خواهد یافت.

سرانه فضای سبز شهروندان گنبدی سه مترمربع بیشتر می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدعلی اصغر موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرداری تا پایان امسال ۱۵ هزار اصله نهال از گونه‌های "داغ داغان، چنار، سنجد تلخ و نارنج" در معابر شهری، بوستان‌ها، حاشیه جاده‌های ورودی و جاده سلامت واقع در نوار شمالی شهر، بلوار شهید سیلمانی تا جاده اسبدوانی و شهرک‌های بهارستان  مقدادی غرس خواهد کرد.

وی بابیان اینکه تاکنون پنج هزار اصله نهال در گنبدکاووس کاشته شده اضافه کرد: برای توسعه فضای سبز، زیباسازی شهری و استقبال از سال نو، کاشت سه میلیون نشاء فصلی ( انواع گل‌) در بلوارها، بوستان‌های محلی و میادین شهری آغاز شده و تا فرارسیدن فصل بهار کاشت آن ها به پایان خواهد رسید.

موسوی گفت: گنبدکاووس افزون بر ۱۶۰ هزار جمعیت و ۲۸ کیلومتر مربع وسعت دارد و مساحت فعلی فضای سبز آن حدود ۱۹۰ هزار مترمربع (۱۹ هکتار) است که با طرح‌های اشاره شده وسعت فضای سبز این شهر به ۲۴۰ هزار مترمربع افزایش خواهد یافت.

شهردار گنبدکاووس همچنین از اجرای طرح "بام سبز" دراین شهر خبر داد و بیان داشت: دراین طرح که برای کمک به سیما و منظر شهری و توسعه سرانه فضاهای سبز آن طراحی شده به شهروندان برای ایجاد فضای سبز در پشت بام واحدهای مسکونی اشخاص حقیقی و حقوقی (آپارتمانی یا ویلایی)، تجاری و خدماتی، گل و گیاهان رایگان داده می‌شود.

وی عایق سازی طبیعی ساختمان ها از نظر حرارتی، رطوبتی و صوتی، ایجاد فضای دلپذیر برای کاربران، کاهش آلودگی‌ جوی و کمک به جمع آوری آب باران و جلوگیری از روان آب‌ها را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد و گفت: کارشناسان فضای سبز شهرداری به علاقمندان مشاوره رایگان خواهند داد.

موسوی اضافه کرد: شهروندان علاقمند به اجرای بام سبز فقط باید خاک مورد نیاز به اندازه ۱۰ تا ۱۲ سانتی‌متر به مساحت حداقل ۵۰ درصد پشت بام را آماده کرده و سپس نسبت به دریافت گل و گیاه رایگان در حد تولیدات فضای سبز شهرداری اقدام کنند.

به گفته شهردار گنبدکاووس شهروندان علاقمند به مشارکت در طرح بام سبز می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر و خدمات مشاوره به واحد فضای سبز شهرداری مراجعه نمایند.

گنبدکاووس دومین شهر بزرگ استان گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار