عبدالحی میرزاعلی، مدیرکل کتابخانه‌های استان گلستان، گفت: در حال حاضر 243 هزار عنوان کتاب و بیش از 20 میلیون مقاله علمی، فرهنگی، اجتماعی در مخازن کتابخانه‌های استان وجود دارد.

پیگیر تخصیص 90 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه کتابخانه‌های استان گلستان هستیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالحی میرزاعلی، مدیرکل کتابخانه‌های استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، ضمن گرامیداشت و تبریک هجدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، گفت: به همین مناسبت طرح بخشودگی جرائم دیرکرد منابع امانی و عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی در کتابخانه‌های استان گلستان هم‌زمان سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: اعضا اگر تا ۲۹ اسفندماه منابع را به کتابخانه عودت دهند، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی جرائم دیرکردی خواهند شد.

میرزاعلی ضمن با اشاره به سفر ریاست‌جمهور و هیئت دولت به استان گلستان، گفت: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان قول اعتبار 90 میلیارد تومانی برای توسعه کتابخانه‌های استان داده‌شده است که امیدوارم با پیگیری‌های لازم محقق شود.

وی ادامه داد: در شهرهای کردکوی، نگین شهر و نوده خاندوز استان گلستان سه پروژه‌ نیمه‌کاره با حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد که در سفر رئیس‌جمهور علاوه بر تکمیل این سه پروژه، تکمیل پروژه کتابخانه عمومی آق‌قلا که در پی سیل تخریب‌ شده بود و نیز کتابخانه‌های مرکزی استان، کتابخانه شهر سرخنکلاته و کتابخانه سیار در غرب و شرق استان در نظر گرفته شود.

مدیرکل کتابخانه‌های استان گلستان در ادامه درباره ظرفیت‌های موجود در کتابخانه‌های استان، گفت: در حال حاضر 243 هزار عنوان کتاب و بیش از 20 میلیون مقاله علمی، فرهنگی، اجتماعی در مخازن کتابخانه‌های استان وجود دارد.

وی افزود: گلستان دارای 73 کتابخانه است که 61 کتابخانه‌ی شامل 39 باب شهری و 22 باب روستایی، زیر نظر نهاد کشور و 12 باب به‌صورت مشارکتی مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی هستند.

میرزاعلی با اشاره به این‌که متأسفانه شهرهای قرق، سنگدوین، دوزین و گلیداغ در استان گلستان در حال حاضر فاقد کتابخانه‌اند، گفت: متولی ساخت‌وساز کتابخانه در استان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و اداره کل کتابخانه‌ها بهره‌بردار است.

وی با اعلام این‌که اگر روستاهای بالای 2 هزار نفر جمعیت، ساختمان در اختیار اداره کل قرار بدهند، کتاب و یک کتابدار در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون مردم گلستان 17 هزار و 95 نسخه کتاب به کتابخانه‌های استان اهدا کرده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان گلستان در پایان، گفت: در سطح استان، هزار ۳۸۸ نسخه کتاب بریل و هزار و ۴۴ نسخه کتاب گویا در کتابخانه میرفندرسکی گرگان و مختوم‌قلی گنبد مهیا شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار