به گزارش گلستان ما؛ حجت الله صالح المومنین در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با اشاره به فعالیت ۲۷۵ شرکت تعاونی در سطح استان اظهار کرد: ۱۱ اتحادیه شهرستانی و ۶ تعاونی استانی در سطح استان فعالین دارد و ۱۸۵ هزار نفر بهره بردار در سطح استان در این تعاونی ها فعالیت می کنند.

تعاون روستایی به دنبال چپاول مردم نیست/ توزیع میوه شب عید از طریق ۲۸ مرکز تعاون روستایی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، مدیر تعاون روستایی استان گلستان ادامه داد: دستگاه دولتی گرچه متولی میوه شب عید است ولی مباشر و مجری آن شرکت تعاون روستایی به شمار می رود.

صالح المومنین ادامه داد: ۲۱۰ هزار تن ظرفیت انباری در استان داریم که در زمان حساس و بحرانی به کار مردم می آیا  و همچنین  با خرید توافقی و تضمینی تعاون روستایی از کشاورزان و مردم حمایت می کند، 

وی افزود: ۶ مرکز فرآوری بذر در گلستان سالانه ۲۰ هزار تن بذر گندم و دو هزار تن بذر سویا  را فرآوری می کند.

این مقام مسئول از کلنگ زنی  سردخانه دو هزار تنی در  استان گلستان خبر داد و افزود: این سردخانه تا دهه فجر سال آینده به بهره برداری می رسد.

صالح المومنین ابراز داشت: اگر اعتماد مردم را جلب کنیم می توانیم در خرید محصولات کشاورزی به مردم کمک کنیم و کشاورزان را در سود خود شریک کنیم، تعاون روستایی به دنبال چپاول مردم نیست و اگر بتوانیم اعتماد کشاورزان را جمع کنیم سفره آنها رنگین تر می شود.

وی افزود: در بازاریابی در تعاون روستایی خوب عمل نکردیم و در خرید محصولات کشاورزی خوب عمل کردیم، گلستان دارای تنوع اقوام و محصول است و نتوانستیم از ظرفیت تنوع محصول استفاده کنیم و باید بارندازهای  خوبی در این حوزه ایجاد شود.

مدیر تعاون روستایی استان گلستان متذکر شد: در خرید کالای اساسی و تنطیم بازار تعاون روستایی نقش اساسی را بازی می کند با ۵۱ فروشگاه و مرکز  دو سامانه توزیع هوشمند و اینترنتی تعاون روستایی در این مسیر نقش دارند. 

صالح المومنین خاطرنشان کرد: میوه شب عید از ۲۶ اسفند از طریق ۸۲ مرکز در سطح استان توزیع نی شود و مردم نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار