معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت : این استان با فراهم‌کردن مقدمات لازم و تلاش برای تکمیل زیرساخت‌ها آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.

گلستان آماده میزبانی است/ تدارک بیش از ۱۰ هزار مکان اقامتی برای اسکان مسافران نوروزی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، عفت همدم  در  جلسه شورای راهبری تصادفات و کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان و ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان افزود: بیمه نقاط پر حادثه، ایمنی راه ها و کاهش تصادفات، پاکسازی ورودی و خروجی شهرها، مهیا کردن مساجد بین راهی برای انجام فریضه نماز و استراحت، توسعه ناوگان و هوشمندسازی سفرها، استانداردسازی سرعت‌گیرها، نظارت بر صدور مجوز معاینه فنی و هوای پاک و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری زیارتی از جمله مواردی است که اجرای آن در دستور کار مدیران و مسوولان مربوطه قرار دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار وسیله نقلیه در گلستان وجود دارد اصلاح الگوی رفتاری، تحلیل تصادفات در سنین زیر ۱۸ سال، فرهنگ‌سازی و ارتقای فرهنگ ترافیک از جمله مواردی است که به توجه بیشتر احتیاج دارد.

وی افزود: تکمیل و اصلاح راه ها جزو اولویت های مطرح شده در سفر رییس جمهوری بود که بیشترین مصوبه را به خود اختصاص داد و در راستای آن برای جاده‌های اصلی، بزرگراه ها، جاده آق قلا - بندرترکمن و خوش ییلاق هزار ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان هم در این جلسه با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی تردد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیان کرد: با توجه به سیل ۹۸، شیوع ویروس کرونا، ممنوع شدن سفرهای نوروزی و غیرفعال شدن بسیاری از مراکز اقامتی و تفریحی پس از سه سال برای نوروز ۱۴۰۱  افزایش ۲۵ درصدی سفرها در گلستان پیش بینی می شود.

مهدی میقانی همچنین با اشاره به ضرورت مراقبت از کودکان در حاشیه راه ها اظهار داشت: در حال حاضر دانش آموزان حدود ۱۲۸ مدرسه در حاشیه راه های گلستان در تردد هستند که افزایش ایمنی آن‌ها باید مورد توجه جدی مسوولان دستگاه های اجرایی قرار بگیرد.

وی  با بیان افزایش ۱۸ درصدی فوتی ناشی از تصادف در گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر این استان در شاخص های موتورسیکلت‌سوار و فوت افراد دارای تحصیلات پایین در کشورهای رتبه های اول و دوم را دارد که باید برای این مهم تدابیری اندیشیده شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان هم در این نشست گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار مکان اقامتی برای اسکان مسافران نوروزی و همچنین ۱۴ نوروزگاه در ۱۴ شهرستان استان در نظر گرفته شده است.

رحمان فرمانی اظهار داشت: اجرای موسیقی اقوام، بازی‌های بومی و محلی، جُنگ های شادی، مسابقات و خوراک محلی، نمایشگاه صنایع دستی و ساعات آیینی فرهنگ و آداب  و معرفی صنایع دستی از دوم فروردین ماه تا سیزدهم در استان با محوریت گرگان و گنبد کاووس برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در تعطیلات نوروز ۲۱ بازارچه صنایع دستی با ۴۳۰ غرفه از هنرمندان تولیدات صنایع دستی با محوریت همگرایی در گلستان مشغول فعالیت خواهند بود.

وی افزود: بیش از هشت هزار و ۲۰۰ مدرسه در گلستان، ۱۸ مجتمع رفاهی، ۲۸ مسجد و همچنین مهمانسرای ادارات، خوابگاه های دانشجویی، پانسیون‌ها و تفرج گاه‌ها هم از ظرفیت های اسکان مسافران نوروزی در گلستان است.

گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار