قاسم محمدی مدیر ستاد اقامه نماز استان گلستان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، نماز را به عنوان مولفه اصلی تربیت دینی عنوان کرد و گفت: نماز نقش اصلی را در ایجاد هویت دینی ایفا می‌کند.

نماز وسیله پرورش فضایل اخلاقی و تکامل معنوی انسان است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان گلستان، جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با حضور رئیس کل دادگستری، مدیر ستاد اقامه نماز و مدیران کل عضو شورای پیشگیری در روز شنبه، بیست و یکم اسفند ماه برگزار شد.

قاسم محمدی مدیر ستاد اقامه نماز در این جلسه با بیان توضیحاتی در خصوص جایگاه نماز در تحکیم مبانی دینی دانش آموزان گفت: مشارکت اولیا در تقویت فرهنگ نماز و فرائض دینی دانش آموزان و توانمند سازی دانش اموزان در یادگیری فرائض نقش مهمی در این زمینه دارد.

وی افزود: نماز وسیله پرورش فضایل اخلاقی و تکامل معنوی انسان است و با نماز می توانیم به سایر اعمال خود ارزش و روح بدهیم.

محمدی نماز را به عنوان مولفه اصلی تربیت دینی عنوان کرد و گفت: نماز نقش اصلی را در ایجاد هویت دینی ایفا می‌کند و دوری از گناه، تقویت نیروی تحمل مصائب و سختی ها، ادب آموزی و احترام به حقوق دیگران را در همه اقشار جامعه تقویت می‌کند.

مدیر ستاد اقامه نماز یادآور شد: نماز نقش بسیار اساسی و مهمی در تربیت انسان دارد و در حوزه نسل نو باید به بررسی راه های افزایش مشارکت والدین در تربیت دینی دانش اموزان و توانمند سازی دانش اموزان بر اجرای عملی فرائض دینی خصوصا نماز ایفای نقش داشته باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: بررسی نقش والدین در تربیت دینی و اخلاقی فزرندان و استفاده از روش های غیر مستقیم آموزش تعالیم دینی تاثیر بسزایی در تقویت تربیت دینی و اخالقی دانش اموزان دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار