مدیر بنادر و دریانوردی گلستان خبرداد؛

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان از انجام هیدورگرافی در کانال آشوراده خبرداد و گفت: پیش بینی می شود که میزان رسوب گذاری در این کانال به ۸۰۰ الی ۸۵۰ هزار متر مربع رسیده باشد.

پیش بینی ۸۰۰ هزار مترمربعی رسوب در کانال آشوراده

به گزارش گلستان ۲۴؛ اله یار اسعدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هیدروگرافی کانال آشوراده از چند روز گذشته آغاز شده و روز سه شنبه در دفتر استاندار با حضور سازمان بنادر و پیمانکار، گزارش آن ارائه خواهد شد.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان افزود: در هیدروگرافی میزان گل و لای موجود و مواد و رسوب در کانال ارزیابی شده و آن را تحویل پیمانکار خواهیم داد.

وی بیان کرد: در سابق (حدود یک سال پیش) هیدروگرافی این کانال انجام شده بود که هم اکنون نیاز به بازنگری و بروزرسانی دارد تا آن را به پیمانکار پروژه، یعنی قرارگاه خاتم الانبیا تحویل بدهیم.

اسعدی ادامه داد: براساس بررسی گذشته ۷۵۰ هزار مترمربع گل و لای در کانال آشوراده بود که پیش بینی می‌شود هم اکنون به ۸۰۰ الی ۸۵۰ هزار متر مربع رسیده باشد.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان با بیان اینکه لایروبی با دستگاه کاترساکشن انجام می‌شود، گفت: داده‌ها توسط تصویر برداری هوایی و توسط دستگاه هیدروگرافی داخل آب در دو هفته انجام شده و سپس پس از یک هفته پردازش می‌شود و بر این اساس سه هفته آینده پروژه را تحویل پیمانکار خواهیم داد.

وی بیان کرد: لایروبی چند حُسن دارد، نخست اینکه تردد شناورها از خلیج گرگان به دریا تسهیل شده و یگان‌های انتظامی، امنیتی و دریابانی به راحتی می‌توانند شناورهای خود را به داخل خلیج بیاورند.

اسعدی اضافه کرد: همچنین امنیت شرق دریای خزر پایدار شده و گردشگری دریایی هم رونق می‌گیرد.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان ادامه داد: لایروبی همچنین باعث بالا رفتن کیفیت آب خلیج گرگان شده زیرا هم اکنون شوری آب خلیج گرگان از آب دریا بیشتر است و این امر مضرات زیست محیطی برای موجودات دریایی و آبزیان دارد.

وی با بیان اینکه در مورد کمیت آب نمی‌توان نظر داد، گفت: برای لایروبی درخواست ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در خواست شده بود که ۱۰۰ میلیارد تومان آن تاکنون اختصاص یافته که برای شروع کار خوب است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار