مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان:

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: گلستان ۲.۵ میلیارد متر مکعب آب تجدید پذیر در شرایط عادی دارد که با توجه به خشکسالی ، مدیریت در منابع آبی و افزایش بهره‌وری را در بخش های مختلف دوچندان می کند.

گلستان ۲.۵ میلیارد متر مکعب آب تجدید پذیر در شرایط عادی دارد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سیدمحسن حسینی امروز در مراسم بزرگداشت ۱۳ اسفند روز ملی آب در سالن اجتماعات شرکت آب منطقه ای گلستان، اظهار کرد:

با توحه به این که این استان با پدیده حدی مواجه است و در ۴۵ سال اخیر ، ۱۳ سال خشکسالی و ۱۵ سال سیلابی را تجربه کرده است اهمیت سرمایه‌گذاری در مدیریت آب منطقه بیشتر می‌شود.

سیدمحسن حسینی افزود: گلستان ۲.۵ میلیارد متر مکعب آب تجدید پذیر در شرایط عادی دارد که با توجه به خشکسالی ، مدیریت در منابع آبی و افزایش بهره‌وری را در بخش های مختلف دوچندان می کند.

وی از گنجانده هشت طرح بزرگ آبی گلستان در طرح ویژه وزارت نیرو در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این طرح‌ها باید تا پایان دولت سیزدهم مورد بهره برداری قرار بگیرد .

حسینی در خصوص تخصیص آب از دریای خزر برای شیرین سازی ، افزود: تیرماه امسال مجوز شیرین سازی ۳۲ میلیون مترمکعب برداشت آب برای شیرین سازی از خزر در گلستان دریافت شد که در حال پیگیری سایر مراحل اداری برای اجرای آن هستیم.

وی مطالعه سامانه انتقال آب صنعت به میزان ۲۰ میلیون متر مکعب از سدهای شرق استان به شمال ، اجرای طرح گردشگری در تاسیسات آبی و آب بندان، پیگیری ایجاد نیروگاه های برق آبی کوچک مقیاس در ۱۰۰ نقطه، نقشه برداری بستر رودخانه ها و دریافت سند به نام دولت، را از دیگر طرح های در دست اجرا شرکت آب منطقه ای گلستان برشمرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار