رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس گفت: اتوبوس سیار برای تزریق واکسن کرونا به مردم ساکن در مناطق محروم و حاشیه شهر گنبد از امروز سه شنبه فعالیت خود را با استقرار در محله چای بویین آغاز کرد.

اتوبوس سیار واکسیناسیون کرونا در گنبدکاووس فعال شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرحیم پالیده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این آمبولانس که با همکاری فرمانداری آماده شد با هدف افزایش پوشش واکسیناسیون کرونا به ویژه نوبت سوم و سهولت دسترسی شهروندان ساکن در مناطق حاشیه‌ای به مدت یک ماه در سطح شهر گنبدکاووس فعال خواهد بود.

وی افزود: طبق بررسی میدانی ساکنان این مناطق به‌ویژه افراد مسن به دلیل شرایط جسمی و آسیب پذیر بودن قادر به حضور در مراکز پیش بینی شده از جمله سالن حجاب برای تزریق واکسن کرونا نیستند.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس ادامه داد: این مساله باعث شده استقبال کمتری از واکسیناسیون کرونا به ویژه نوبت سوم توسط ساکنان این مناطق شود.

پالیده ابراز امیدواری کرد: با فعال سازی اتوبوس سیار واکسیناسیون که هر روز در یکی از مناطق محروم و حاشیه شهر از جمله محله‌های چای بویین، سیدآباد، بدلجه، خالدنبی، یوسف آباد و خواجه عبدالله انصاری مستقر می‌شود، آمار واکسیناسیون در شهرستان افزایش یابد.  

وی خاطرنشان کرد: همزمان با اتوبوس سیار واکسیناسیون، خودروی دیگری با بلندگو در آن منطقه اقدام به اطلاع رسانی مردم برای تزریق واکسن کرونا خواهد کرد.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس افزود: در صورت نتیجه بخش بودن فعالیت اتوبوس سیار در مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر در مرحله بعدی این طرح در روستاهای شهرستان اجرا خواهد شد.

پالیده اظهارداشت: از مجموع ۱۱۶ هزار و ۸۳۱ نفر جمعیت شهری بالای ۱۲ سال گنبدکاووس تاکنون ۹۵ درصد نوبت اول، ۸۷ درصد نوبت دوم و ۳۸.۷ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

وی ادامه داد: همچنین این آمار در جمعیت ۱۵۲ هزار و ۱۳۰ نفری ساکن مناطق روستایی شهرستان در نوبت اول ۸۲.۱ درصد، نوبت دوم ۷۰.۴ درصد و نوبت سوم ۲۱.۸ است.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار