هشتمین جلسه شورای فنی استان امروز یکشنبه 22 اسفندماه، با حضور مهندس عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مهندس همدم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان تشکیل شد.

برگزاری هشتمین جلسه شورای فنی استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان، در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از یکایک فعالین شورا و حاضرین در جلسه، از مشاوران و پیمانکاران به عنوان بازوی فنی و اجرایی برای مجموعه فعالیت های دولتی و غیردولتی نام برد و افزود: از این ظرفیت مهم و پتانسیل و قابلیت های بی نظیری که در استان وجود دارد باید به نحو شایسته ای بهره برد.

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان، عابدی یادآور شد: بیاییم همه با هم، با تلاش مضاعف و همت جمعی، در سال 1401،میزان مشارکت در جلسات شورای فنی،دوره های آموزشی و نظارت و بازدید از پروژه های فنی را افزایش و ارتقاء دهیم و این تصمیمات که در جلسات شورای فنی اخذ می گردد،بسیار راهگشا و اثربخش خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان،ضمن اشاره به ضرورت ایجاد شرایط مناسب برای ارتقاء توانمندی اعضاء شورا و همکاری و مشارکت و فراهم آوردن شرایط مناسب برای حداکثر استفاده از ظرفیت اعضاء شورا تاکید کرد.

عابدی اظهار کرد:دبیرخانه شورای فنی استان، با توجه به ماموریتها و رسالتها،اقدامات مهمی در شان مردم شریف استان اجرانموده و در جهت رشد و توسعه استان با تعامل و هم افزایی بتوانیم گام های موثری به نفع مردم استان برداریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ادامه یادآور شد:با توجه به تیم توانمند،فعال و دلسوز و دغدغه مند در استان،بتوانیم مسیر توسعه استان را هموار نموده و با مشارکت همه عزیزان بتوانیم به نحوی شایسته، مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری را اجرایی نماییم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان گفت:خوشبختانه دبیرخانه شورای فنی استان گلستان،در حوزه آموزش،جزء استان های اول در بین سایر استانها  می باشد و دوره های آموزشی را توانسته با حداقل هزینه و با کارآیی و کیفیت بالا برگزار نمایید و الگویی  برای سایر استانها باشد .

مهندس همدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این جلسه تصریح کرد: دبیرخانه شورای فنی استان، بالاترین مرجع فنی در استان می باشد و موضوعات مهم و تخصصی دستگاه های اجرایی استان مطرح می گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری،ضمن تاکید بر اینکه حضور مدیران در جلسات شورای فنی الزامی می باشد،افزود: باید در پاسخ مکاتبات به دبیرخانه شورای فنی و استانداری،نگاه ویژه ای داشته باشیم.

مهندس همدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تاکید کرد:همه اعضای شورای فنی در دوره های آموزشی و جلساتی که دبیرخانه شورای فنی استان برگزار می نماید حضور فعال داشته تابازخوردی موثر از اقدامات و فعالیت ها صورت گیرد. 

در ادامه مهندس کلانتری مدیرنظام فنی و اجرایی سازمان،گزارشی از مصوبات سال 1400 و موضوعات قابل طرح در سالجاری و بررسی مصوبات و موضوعاتی که قابلیت پیگیری را دارد،بیان نمود.

مدیر نظام فنی و اجرایی در هشتمین جلسه شورای فنی استان،با نگاهی آماری به جلسات شورای فنی استان در سال 1400،افزود: در سال 1400 تعداد 34 دستور کار جلسه و 75 مصوبه  داشته ایم وی در ادامه گزارشی ازنظارت و بازدیدهای انجام شده  پروژه های عمرانی در سطح استان در سال 1400 پرداخت.

مهندس کلانتری مدیرنظام فنی و اجرایی در طی این جلسه،به دستورالعمل نحوه جبران آثار ناشی از شیوع بیماری کرونا و قابل استناد بودن پاسخ استعلام های مرتبط اشاره کرد.

مهندس کلانتری خاطرنشان کرد:تمامی مصوبات شورا برای همه دستگاه های اجرایی لازم الاجراء می باشد،افزود:لازم است در جلسات شورای فنی،شخص نماینده دستگاه،حضور مرتب و مستمر داشته و از اطلاعات و دانش به روز و کافی برخوردار باشد.

مدیرنظام فنی و اجرایی تاکید کرد:در سال 1401،لزوم همکاری و مساعدت دستگاه های اجرایی استان با نمایندگان انجمن های صنفی مشاوران و پیمانکاران در دستور کار قرار گیرد و در بررسی مشکلات و موانع اجرایی،برگزاری جلسات مشترک صورت گیرد.

مهندس کلانتری در ادامه مباحث، به مدیران دستگاه های اجرایی استان،ضمن تاکید بر ارجاع کار به پیمانکاران به صورت فراخوان عمومی و اجتناب از ترک تشریفات و مناقصه محدود را مهم دانست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار