آیت الله نورمفیدی گفت: بیش از ۷۰ سال با آیت الله علوی گرگانی از نزدیک دوست، رفیق و صمیمی بودیم، شاید یکی از عللی را که باعث شد من وارد حوزه علمیه و مشغول تحصیل علوم دینی شوم ارتباط و دوستی با ایشان بود.

روایت آیت‌الله نورمفیدی از دوستی و رفاقت با آیت‌الله علوی گرگانی/ایشان در تربیت مردم و تبلیغ دین کوشا بود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» امروز ( چهارشنبه ۲۵ اسفند) در مراسم تشییع پیکر مطهر آیت الله علوی گرگانی ضمن تسلیت درگذشت این عالم بزرگوار و مرجع تقلید اظهار کرد: بیش از ۷۰ سال با ایشان از نزدیک دوست، رفیق و صمیمی بودیم و شاید یکی از عللی را که باعث شد من وارد حوزه علمیه و مشغول تحصیل علوم دینی شوم ارتباط و دوستی با ایشان بود.

 


نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: ایشان سال ها در حوزه های علمیه مشغول تحصیل، تدریس و تربیت طلاب بود و علاوه براین، ایشان همیشه وظیفه اصلی علما و روحانیت که تبلیغ دین بود را انجام می داد.

 


وی افزود: ایشان در شهر و روستا، در ماه رمضان و محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا مشغول موعظه مردم بود و هم در تربیت طلاب و هم در تهذیب نفوس و تربیت مردم کوشا بود.

 


نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: از فضیلت هایی که همه انبیا و علمای بزرگ به آن مفتخر بودند، مردمی بودن و با مردم بودن است و ایشان هیچ وقت حجاب و حائلی با مردم نداشتند و این از فضیلت های برجسته و قابل تحسین این برادر عزیز ما بود.

 

 

آیت الله علوی گرگانی روز گذشته در سن ۸۲ سالگی پس از تحمل یک دوره بیماری دعوت حق را لبیک گفت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار