در پس شلوغی بازار عید، امکان ابتلا به کرونا بیشتر از هر زمان دیگری وجود دارد و به رغم همه هشدارها و توصیه ها، خبری از رعایت پروتکل های بهداشتی نیست.

پرسه کرونا در شلوغی بازار عید/ مراقب کودکان باشیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری شبستان، فقط چند روز به پایان سال باقی مانده و مردم در حال تکاپو و تلاش برای استقبال از نوروز هستند. در کنار شکوفه های بهارنارنج که عطرش کوچه ها و خیابان های شهرها را پر کرده، این حضور و جنب و جوش مردم در بازار است که بیش از همه، بوی عید می دهد.

 

شلوغی بازار شب عید اما یک خطر بزرگ را هم در کنارش دارد، کرونا! تجربه ثابت کرده پس از هر دوره ای که رعایت پروتکل های بهداشتی به پایین ترین حد خود رسیده، شاهد اوج گیری دوباره بیماری بودیم و متاسفانه در هر موجی از کرونا تعداد زیادی از شهروندان درگیر بیماری شدند و برخی هایشان هم جان شان را از دست دادند.

 

در ازدحام بازار شب عید متاسفانه خبری از رعایت پروتکل های بهداشتی نیست. بازار مرکزی شهر در خیابان امام خمینی (ره) و خیابان ولیعصر (عج) شهر گرگان این روزها پرترددترین و شلوغ ترین مناطق شهر هستند.

 

در برخی ساعات حتی جای سوزن انداختن هم نیست. دستفروشان دو طرف خیابان ها و پیاده روها را به قرق خود درآورده اند. خودروها حتی به سختی از خیابان ها آمد و شد، دارند. پارکینگ ها پر و جوابگوی نیاز مردم نیست و خودروهایی که دوبل پارک شدند هم تردد مردم و دیگر خودروها را سخت تر کرده است

 

همه این شلوغی ها فقط دوسه روز دیگر ادامه دارد و باز همه چیز به روال عادی بر می گردد اما نکته مهم این است که خیلی از مردم دیگر نگران کرونا نیستند و این می تواند آتش زیر خاکستر کرونا را در هفته های آینده شعله ور کند.

 

برخی ها معتقدند دیگر کرونا تمام شده اما آمارهای روزانه ابتلا و جانباختگان در اثر این بیماری هم چنان زنگ خطری جدی برای این سهل انگاری هاست.

 

برخی شهروندان با تزریق دو یا سه دز واکسن، خود را کاملا ایمن در برابر این بیماری می دانند این در حالیست که بارها و بارها کارشناسان حوزه بهداشت تاکید کرده اند که تزریق واکسن دلیلی برای عدم ابتلا نیست بلکه شدت بیماری را در افراد کاهش خواهد داد.

 

نکته مهم دیگر که در شلوغی های بازار عید کمتر به آن توجه می شود کودکان هستند. بسیاری از افراد به صورت خانوادگی، به این فروشگاه و آن فروشگاه می روند و کمتر کسی رو می بینید دست کودکی را در دست نداشته باشد.

 

اما کودکان به ویژه کودکان زیر ۵ سال به دلیل اینکه واکسن کرونا تزریق نکرده اند بیش از هر فرد دیگری در معرض ابتلا قرار دارند و تجربه موج ششم هم نشان داد که بیشترین مبتلایان و بستری شدگان در میان کودکان بوده است.

 

در شلوغی بازار کرونا هم در حال پرسه زدن و پیدا کردن قربانی دیگر است، بنابراین باید بیشار از گذشته مراقب شیوع دوباره بیماری باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار