محمد دیلم کتولی نوشت: یکی از پارامترهای اساسی برای شکوفایی اقتصادی کشور، بحث بروز رسانی بخش های تولیدی کشور از طریق موضوعات دانش بنیان است

بهار طبیعت و امیدآفربنی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، محمد دیلم کتولی در یادداشتی به  ایده های پیشنهادی پیرامون بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد.

۱. یکی از جلوه های ویژه عید نوروز که رهبر معظم انقلاب نیز بدان اشاره فرمودند، بحث :
{ تلفیق دعا و نیایش با سنت های باستانی ایرانی} است.
به منظور مقابله با دوگانه سازی رسانه های بیگانه از فرهنگ ایران باستان با فرهنگ اسلامی در بحث عید نوروز می توان به بحث های فطری انسانها یعنی میل به راز و نیاز با پروردگار و داشتن حس خوب در تمامی اقشار جامعه نسبت به دعای تحویل سال اشاره‌ کرده و با بازنمایی حس خوب مردم از سنت های تلفیق شده سفره هفت سین ایرانی با مباحث اسلامی، نوروز ایرانی و اسلامی را برجسته کرد.

۲. رهبر معظم انقلاب《 امید》را عامل مهم حرکت و پیشرفت ملت ایران دانستند که در همین راستا پیشنهاد می شود ضمن شناسایی و احصای زمینه های امیدوار کننده و امید آفرین در ایران اسلامی در قالب یک اینفوگرافیک و باعنوان وقتی《 از امید حرف می زنیم》پوستری طراحی و منتشر شود.

۳. با توجه به نامگذاری سال جدید به 《تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی》 یکی از سیاست های مهم رسانه ملی و نهاد های مرتبط، آگاه سازی و سپس تعیین نقش برای مشارکت ظرفیت های مردمی در عرصه تولید می باشد. بر همین اساس پیشنهاد می شود پوستر هایی باعنوان《 تولید و نقش من در شکوفایی کشور》طراحی و در راستای فعال سازی ظرفیت های مردمی نکات آموزشی،محرک وآگاهی بخش بیان ومنتشر شود.

۴. رهبر حکیم انقلاب در تعابیری دقیق، 《بهار را پیام آور امید》دانسته و هوشمندی ایرانیان در انتخاب این فصل به عنوان آغاز سال جدید را مورد تمجید قرار دادند.
با توجه به تاکید رهبر انقلاب به بحث《امید آفرینی در جامعه》و در خواست ایشان از سخنرانان و افراد اثر گذار در مردم، پیرامون امیدبخشی به افکار عمومی می توان پویشی را در شبکه های اجتماعی با هشتگ《امید_ بهاری》به جریان بزرگ مردمی مبدل کرده و در این زمینه در قالب عکس نوشت و پوستر، مضامین جذاب و امیدوارانه بهار را به عنوان الگویی برای تغییر در زندگی انسان‌ها معرفی نمود.

۵. تلاقی میان دو عید، ولادت حضرت ولی عصر (عج) و عید نوروز موجب آن گردید تا رهبر معظم انقلاب همزمانی این دو مناسبت را تعبیر به《امید مضاعف نوروزی》کنند.
از آنجائیکه رهبری، حضرت حجت بن الحسن (عج) را《امید بزرگ تاریخ》معرفی کردند، همین مساله می تواند به بهانه ای زیبا برای راه اندازی پویشی تحت عنوان (امیدواریم و منتظر) در شبکه های اجتماعی مبدل گردد. البته در ذیل این پویش می توان از مردم خواست تا《چرایی باور خود به امیدواری  اصلاح و روشنی آینده》را که برگرفته از اعتقاد مهدوی است در قالب دلنوشته بیان کنند.  

۶. رهبر فرزانه انقلاب با مطالبه آشکار از مسئولان در بیانات و دیدارهای مردمی بر 《مساله مُطلع سازی مردم از امور مختلف》 تاکید داشته و حتی مشارکت فعال اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان در مطالبه از مسئولان را کار ساز می دانند.  
در این زمینه لازم است با تکیه بر شعار (هم نوا با رهبری مطالبه گر از مسئولینیم) عکس نوشت هایی در این رابطه تهیه کرده و در بستر اینستاگرام و تلگرام منتشر نمود.

۷. یکی از پارامترهای اساسی برای شکوفایی اقتصادی کشور، بحث بروز رسانی بخش های تولیدی کشور از طریق موضوعات دانش بنیان است. این مساله بسیار مورد توجه رهبر انقلاب بوده و ایشان بر رشد فناوری و افزایش شرکت های دانش بنیان تاکید دارند. فلذا در این راستا شایسته است جریان مردمی با هشتگ《#اقتصاد _دانش_بنیان》 در توئیتر و اینستاگرام ، پویشی به راه انداخته و در آن راه های ایجاد《شرکت دانش بنیان》و بحث《ایده پردازی و خلاقیت》در کار پرداخته باشد.

۸. رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از《سندهای حقانیت مسیر ملت ایران》را حوادث مختلفی در سطح جهان دانستند که البته مواضع دوگانه، متناقض و بی شرمانه کشورهای استکباری غربی را در راس این حوادث عنوان کردند.
در این زمینه شایسته است با احصاء برخی موضع‌گیری‌های بی‌شرمانه مقامات غربی از گذشته تاکنون که از وقوع جنگ و خونریزی در منطقه ما استقبال، اما از وقوع همین فجایع در مناطق خودشان - مثلاً اروپا - اظهار تأسف و ناراحتی می‌کنند را در قالب ویدئو کامنت و یا موشن گرافی تهیه نموده و با هشتگ《نژادپرستی _ غربی》در فضای مجازی منتشر کرد.

۹. یکی از جنبه های مهم اقتصاد دانش بنیان بحث حمایت از بخش های مختلف کشاورزی کشور است. در این زمینه دو مقوله مهم (آب و خاک) و چگونگی استفاده از (دانش و فناوری) برای بهره وری حداکثری از این حوزه برای تامین (نیاز های اساسی مردم)بسیار حایز اهمیت است،
بنابراین شایسته است تا در زمینه آموزش (حرفه فناورانه کشاورزی) و همچنین معرفی (شرکت های دانش بنیان ایده پرداز و خلاق) کشاورزی بدرستی در فضای عمومی جامعه و به طور خاص برای کشاورزان روشنگری صورت بگیرد. در این راستا می توان مجموعه کلیپ های جذاب و کوتاه آموزشی در زمینه حوزه های اثر گذار《کشاورزی فناورانه》 تهیه نمود. البته در این زمینه لازم به ذکر است بحث《تشویق جوانان متخصص و علاقمند به کار در حوزه کشاورزی》در اولویت تولیدات رسانه ای قرار بگیرد با شعار
《(اگر بخواهیم می توانیم)》
۱۰_ با توجه به اهمیت صنعت بیمه و خدمات گوناگونی که پوشش‌ های مختلف بیمه ای می توانند به مردم ارائه دهند ، شرکت های بیمه با کمک نهادهای فرهنگی به اشاعه و تبلیغ فرهنگ بیمه اقدام نمایند.
با این اقدام قطعا یک نهضت فرهنگی برای ارائه خدمات بیمه ای به راه افتاده و این صنعت پولساز می تواند ضمن کمک به راه اندازی بخش‌ های تعطیل شده اقتصادی برای اقشار مختلف مردم شغل ایجاد کند که نهایتا به تحقق شعار سال رهبری{ تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین) کمک شایانی بکند.
 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار